Rokiškio krašto bažnyčiose
Rokiškio krašto bažnyčiose
XXIII tarptautinis vargonų muzikos festivalis, skirtas čekų muzikui, pedagogui, vargonininkui Rudolfui Lymanui MANO MUZIKA TAVO
Et gaudent ad sonitum organi
Unikalios muzikinės programos – dovana kiekvienam mylinčiam muziką, gerbiančiam istoriją ir tradiciją.
Festivalio koncertai nemokami
FESTIVALIO ĮŽANGOS KONCERTAS
Panemunėlio Šv. Juozapo globos bažnyčia
Sakralinės muzikos koncertas TIKIU
Valstybinis dainų ir šokių ansamblis LIETUVA
Kompozitoriai
Donatas ZAKARAS, Vytautas MIŠKINIS ir Vaclovas AUGUSTINAS
Vyr. dirigentas dr. Egidijus KAVECKAS
Solistės Dovilė KAZONAITĖ ir Ilona PLIAVGO / sopranas
Aranžuotoja Rūta RAGINYTĖ
Meno vadovas Giedrius SVILAINIS
Orkestro vadovas dr. Egidijus KAVECKAS
Choro vadovas Algimantas KRIŪNAS
Sakoma, kad tikėjimas žmogui suteikia naujų jėgų ir uždega šviesą – ypač sunkiu mums visiems laikotarpiu. Ir visai nesvarbu, kuo tikime – kiekvienas yra laukiamas naujoje sakralinės muzikos programoje „Tikiu". Dieviškas choro skambesys ir sakrališkai pakylėjantys lietuvių tautiniai instrumentai – tai tik dalis to, ką savo klausytojams yra paruošęs valstybinio ansamblio „Lietuva" choras ir orkestras.
Koncertas „Tikiu" sakralinėje aplinkoje pristatys žinomų kompozitorių Donato Zakaro, Vytauto Miškinio ir Vaclovo Augustino naujai sukurtus ir tautinių instrumentų orkestrui aranžuotus kūrinius, pritaikytus bažnytinei akustikai. Tokia aura kūriniams suteiks dar daugiau skambesio, spalvų ir kūrybinio dvasingumo.
„Jau buvau girdėjęs apie „Lietuvos" ansamblio sėkmingus bandymus atlikti W. A. Mocarto ir J. S. Bacho kūrinius. Galbūt klausytojas yra įpratęs tautinių instrumentų orkestre girdėti liaudiško pobūdžio muziką, tačiau nusprendžiau panaudoti Vakarų Europos klasikinei akademinei muzikai būdingą stilistiką. Kūrinyje labai svarbią vietą turi žodis ir jo reikšmė, taip pat choro – žodžio tarėjo vaidmuo. Tikiuosi klausytojas pajus ir supras mano kūrinyje naudojamus muzikinius kodus", – sako D. Zakaras, kurio kūrinys „Credo in unum Deum" įkvėpė projektui suteikti sakrališką pavadinimą „Tikiu".
„Džiaugiuosi, kad Lietuvoje mano kūrinys „Beati immaculate in via" bus atliekamas pirmą kartą, kad atkreipė ansamblio „Lietuva" orkestro dirigento Egidijaus Kavecko dėmesį. Kadangi skudučiais atliekama lietuvių liaudies muzika yra labai specifinė, tokį skambesį siekiau išgauti ir šiame kūrinyje. Naudoju savotišką muzikinę kompiliaciją – lotynišką tekstą „uždėdamas" ant liaudies dainų melodikos. Meditatyvinio pobūdžio kūrinyje Išgirsite etnografinį giedojimo būdą – sutartines, kurių plėtojimas vyksta polifoniniu principu", – pasakoja kitas kompozitorius V. Miškinis, savo kūrinį parašęs 2019 m. Latvijos sakralinės muzikos festivaliui.
Koncerte taip pat skambės kompozitoriaus V. Augustino „Cantate Domino". Šis kūrinys atliekamas beveik visuose ansamblio sakralinės muzikos koncertuose.
Sakralinės muzikos programa „Tikiu" buvo kuriama ir plėtojama bendradarbiaujant su Lietuvos kompozitorių sąjunga.
KONCERTAS NEMOKAMAS
Jūžintų Šv. arkangelo Mykolo bažnyčioje
GRIGALIŠKOJO CHORALO dirbtuvės
Mokytojas Vilimas NORKŪNAS
Dalyviai: Rokiškio bažnyčios choras, Jūžintų Sakralinis ansamblis, Kamerinis moterų choras „Medeina", pavieniai asmenys besidomintys grigališkuoju choralu.
Grigališkasis choralas – tai vienbalsis viduramžių Katalikų liturginis giedojimas lotynų kalba. Nuo IX a. vienuolių užrašinėjamas ranka ant kruopščiai išdirbto pergamento. Grigališkojo choralo giesmės užrašomos neumomis ant 4 linijų. Priklauso 8 dermių sistemai – oktoechos.
Grigališkuoju choralu prasideda Vakarų Europos profesionaliosios muzikos istorija.
Šiuo viduramžių kultūros lobiu, visais amžiais, ypač žavisi kompozitoriai, kurie savo kūryboje naudoja grigališkojo choralo citatas ar sąskambius.
Turinys:
1. Kursų metu susipažinsime kada, kaip ir kur atsirado grigališkasis choralas.
2. Mokysimės skaityti neumas iš 4 linijų: do ir fa raktuose, sužinosime iš kur atsirado natų pavadinimai. Giedosime himną Šv. Jonui. Susipažinsime su oktoechos sistema;
3. Lotynų kalbos pagrindai. Išmoksime pagrindinių tarimo taisyklių. Išsiversime visus giedamus tekstus. Ieškosime sąsajų su lietuvių ir kitomis užsienio kalbomis;
4. Inicialai ir kaligrafija. Kopijuosime pasirinktą grigališkojo choralo kūrinį. Akvarele ir auksiniais akrilo dažais rašysime inicialą – pirmąją giesmės raidę. Mokysimės užrašyti neumas ir tekstą;
5. Giedojimo praktika. Išmoksime giedoti nekintamas mišių dalis – Kyrie, Gloria, Sactus, Agnus Dei. Išmoksime giedoti įžangos ir komunijos priegiesmius.
Baigiamsis renginys Šv. Mišios Šv. arkangelo Mykolo bažnyčioje rugpjūčio 12 d. 18 val.
FESTIVALIO ATIDARYMO KONCERTAS
Rokiškio Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčia
Koncertas BOHEMIJA – EUROPOS KONSERVATORIJA
Baroko muzikos Trio (Čekija)
Tomáš THON / vargonai
Pavel HROMÁDKA / trimitas
Dušan FOLTÝN / obojus
Muzikalumas įvardijamas kaip vienas reikšmingiausių čekų tautos bruožų nuo XVIII a., kuomet Charles Burney pavadino Bohemiją „Europos konservatorija“. Ch. Burney taip apibūdino santykius tarp Bohemijos ir Europos, nes labai daug čekų muzikantų dirbo už Bohemijos ribų. Didi čekų mokyklos meistrų tradicija yra viena iš priežasčių, kodėl Bohemija taip vadinama ir šiais laikais. Ch. Burney taip pat rašė, kad „jei čekai turėtų pranašumų, kuriais naudojasi italai, jie pastaruosius pranoktų. Čekai yra muzikaliausi žmonės visoje Europoje“. (Charles Burney, The Present State of Music in Germany, the Netherlands and United Provinces (London, 1775).
Koncerto tikslas – parodyti čekų kompozitorių, kilusių iš skurdžių šeimų, dažnai išvykusių iš savo gimtosios šalies, muzikos turtingumą ir inovatyvumą. Pažvelgus į XVIII a. Europos muzikinį žemėlapį, matome, kad visuose didesniuose miestuose, aristokratų rezidencijose, teatrų orkestruose, visuose kituose svarbiuose muzikiniuose centruose dirbo čekų muzikantai. Jie į Europos muziką atnešė savitą atspalvį, įkvėpimo, techninių ir išraiškingų naujovių sėmėsi iš čekų liaudies dainų. Koncertui pasirinktos vargonų kompozicijos reprezentuoja tik mažą dalį tuometinės čekų muzikos.
Programa
Bohuslav Matěj ČERNOHORSKÝ (1684–1742) kūriniai vargonams (pilnas atlikimas)
Toccata C dur
Fuga gis moll-D dur (aranžuota F. Michálek)
Fuga D dur
Bohumír [Godfrey] FINGER (apie 1656–1723)
Sonata C dur trimitui, obojui ir vargonams
Andante – Adagio.Andante – Allegro – Grave.Allegro
Bohuslav Matěj ČERNOHORSKÝ
Fuga F dur, tema Laudetur Jesus Christus
Fuga a moll (nepilnas, baigtas B. Kratochvíl)
Fuga c moll
Václav VODIČKA (1715(?)–1774)
Sonata F dur, op. 2, No. 5 obojui ir vargonams
Siciliana – Allegro moderato – Tempo di Minuetto
Jan ZACH (1713–1773)
Preludium c moll
Fuga a moll (rankraštis Wilten / Berlin)
Pavel Josef VEJVANOVSKÝ(1640?–1693)
Balletti pro tabula (1670) trimitui ir vargonams
Allemande – Courante – Sarabande – Canario
Anonymous (Italy)
Allegro del P. Boemo
Anonymous (Bohemia)
Fuga a moll (attributed to B. M. Černohorský ?)
Bohumír [Godfrey] FINGER (cca 1656–1723)
Sonata C dur for trumpet, oboe and organ
Andante – Adagio – Allegro – Adagio – Allegro
Jūžintų Šv. arkangelo Mykolo bažnyčia
Koncertas DANGUS TAU DOVANOJO AUKŠTĮ
Solistai Jonas SAKALAUSKAS ir Miglė PIVORIŪNAITĖ
Styginių kvartetas ARCHI QUARTETT
Vitalija MAKRICKIENĖ / smuikas
Ginta KRIŠČIŪNAITĖ / smuikas
Mantas MAKRICKAS / altas
Mykolas RUTKAUSKAS / violončelė
J.S. Bach, M. Skoryk, G.Savinienė, K.Mašanauskas ir kt. kūriniai
Rokiškio Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčia
VARGONŲ REČITALIS
Quentin du VERDIER (Prancūzija)
Johann Sebastian Bach (1685–1750): extracts from the clavier-übung III:
Praeludium in E flat major
Vater Unser im Himmelreich
Christ, unser Herr, zum Jordan kam
Fuga in E flat major
***
Charles-Marie Widor (1844–1937) : Allegro, from Symphony 6
César Franck (1822–1890): Cantabile
Marcel Dupré (1886–1971): Prélude et fugue in G minor
Rokiškio Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčia
Koncertas LATVIJA & Philip GLASS
Aigars REINIS / vargonai (Latvija)
Aigars RAUMANIS / saksofonas (Latvija)
Philip Glass – Metamorphosis Nr.2
Philip Glass – 2 melodies for saxophone solo
Arturs Maskats – The bird in blue sky (2021)
Kristaps Petersons – Music for saxophone and organ (2021)
Philip Glass – Mad rush
Selga Mence – Sonata Fantasie
Leo Lobrev – Indicum (2021)
Philip Glass – 2 and 3 movement of violinconcerto / transcribed for saxophone and organ
Rokiškio Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčia
Peteris Ebenas PASAULIO LABIRINTAS ir ŠIRDIES ROJUS
J. A. Komenskio (Comenius) kūrinio pagrindu
Jurgita KAZAKEVIČIŪTĖ / vargonai
Rolandas KAZLAS / aktorius
Džiugu, jog P. Ebeno kūriniai skamba ne tik Vestminsterio, Paryžiaus katedrose, didžiuosiuose Europos muzikos festivaliuose, bet ir Lietuvos vargonininkų repertuaruose.
„Pasaulio labirintas ir širdies rojus" – paskutinis stambus kompozitoriaus ciklas vargonams. Šio Jano Amoso Komenskio (Comenius) kūrinio, laikomo Baroko literatūros brangakmeniu, pagrindu P. Ebenas grodavo improvizacijas koncertinių kelionių po Europą metu, kol 2003 m. jos buvo užrašytos ir išleistos. Apie įkvėpusią satyrinę alegoriją P. Ebenas rašė: „Piligrimas, keliaujantis po pasaulio labirintą, neranda laimės iki tol, kol neįsileidžia Dievo į savo širdį. Mane Komenskio pasaulėžiūroje labiausiai jaudina jo nenuilstantis noras padaryti pasaulį geresnį. Teksto atmosfera toli gražu nepanaši į idilišką pasivaikščiojimą per pasaulį. Atvirkščiai – tai kandūs, satyriniai, keisti, o kartais ir apokaliptiniai vaizdai."
Tai – ne pirmas kartas, kai talentinga vargonų virtuozė J. Kazakevičiūtė į savo platų repertuarą, aprėpiantį kelias epochas, įtraukia rečiau sutinkamą kūrinį. Įvairių tarptautinių konkursų laureatė aktyviai koncertuoja Lietuvos miestų koncertų salėse ir bažnyčiose, taip pat Vokietijoje, Ispanijoje, Austrijoje, Prancūzijoje. Atlikėja dirbo vargonininke Zalcburgo Šv. Vitalio bažnyčioje ir grojo mišiose, kurias tiesiogiai transliavo Austrijos radijas.
Rokiškio Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčia
Koncertas PO BAŽNYČIOS SKLIAUTAIS
Atlikėjai – Vilniaus kolegijos, Muzikinio teatro studijų programos studentai ir absolventai:
Jorigė Augustinaitė
Arminas Griesius
Beatričė Tylaitė
Emilija Grušaitė
Dėstytojai: Dalia Babilaitė-Abarė, Eglė Juozapaitienė, Audrius Rubežius
Programos vadovė – docentė Dalia Babilaitė-Abarė
Pianistė – Nijolė Baranauskaitė-Matukonienė
Rokiškio Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčia
ARTŪRO NOVIKO džiazo mokyklos vaikų ir jaunuolių vokalinio ansamblio koncertas
Artūro Noviko Džiazo mokyklos vaikų ir jaunuolių vokalinis ansamblis JAZZ ISLAND
Vadovas Artūras NOVIKAS
Rokiškio Rudolfo Lymano muzikos mokyklos jaunasis vargonininkas Tadas ŽALYS
Mokytoja Aušra BALTRŪNIENĖ
FESTIVALIO UŽDARYMO KONCERTAS
Rokiškio Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčia
Religinės muzikos paveldo koncertas KANTIČKOS LIETUVIŠKOS
Dirigentas Povilas VANŽODIS
Šiaulių valstybinis choras POLIFONIJA
Meno vadovas ir dirigentas Linas BALANDIS
Mantautas KRUKAUSKAS / aranžuotė ir muzikos efektai