Rokiškyje
Rokiškio kultūros centro rengiamas Tarptautinis šiuolaikinio meno festivalis START – didžiausias tokio pobūdžio renginys Panevėžio apskrityje. Per savo gyvavimo metus, jis tapo neatsiejama Rokiškio kultūrinio gyvenimo dalimi ir kasmet Rokiškio visuomenei suteikia galimybę pažinti šalies ir pasaulines šiuolaikinio meno tendencijas.
Nuo 2017 m. festivalio rengėjai apskrities publikai jau pristatė 77 menininkai iš 18 pasaulio valstybių (Olandijos, Australijos, Austrijos, Baltarusijos, Irano, Italijos, JAV, Jungtinės Karalystės, Latvijos, Lenkijos, Maltos, Meksikos, Prancūzijos, Rusijos, Suomijos, Švedijos, Vokietijos ir Lietuvos), kurie surengė 28 pasirodymus, 5 parodas ir 9 seminarus.
Festivalio rengėjai džiaugiasi savo programoje galėję pristatyti tokias trupes kaip Etta Ermini šokio teatrą (UK) su šokio spektakliais „Piknikas“ ir „Kelio darbai“. Audio-vizualinį duetą Kopffarben (DE) ir jų bendrą pasirodymą kartu su Arma Agharta (LT), Židrijos Janušaitės (LT) performansą „Vienatvės. Atsivėrimai“, Kars Tunder (NL) fotografijos parodą "Closed Buttons", atlikėjus Alexis Akrovatakis (GR/SWE), Vilmą Pitrinaitę ir We Cie (FR/LT), Olgos Guses (DE/RU) animuotus tapybos filmus, audio-vizualinį duetą "Lichronik" USA/DE ir kitus menininkus.
Festivalio pagrindinė idėja – tarpsritinio meno sklaida Panevėžio apskrityje per daugiakryptę festivalio pasirodymų, seminarų bei kūrybinių dirbtuvių programą.
Edukacinė programa skirta įvairioms ir skirtingoms visuomenės amžiaus grupėms, nuo vaikų iki suaugusiųjų. Programos tikslas – vietos bendruomenės mėgėjų ir profesionalų bei užsienio menininkų gerosios patirties dalijimasis, kompetencijų kėlimas bei įgūdžių lavinimas. Kiekvienais metais festivalis siūlo šokio, šiuolaikinio cirko, improvizacijos, performanso meno, garso ir muzikos, fotografijos, dramos teatro disciplinų, seminarus, meistriškumo pamokas, paskaitas ir edukacinius užsiėmimus.
Kūrybinės dirbtuvės – tai antroji festivalio STARTAS programos dalis, kuri yra orientuota į užsienio ir vietos menininkų bendradarbiavimą, profesinio lauko plėtimą bei naujų kūrybinių projektų gimimą. Programos tikslas – skatinti užsienio ir vietos menininkų bendradarbiavimą, suteikti sąlygas vietos menininkams semtis realios praktinės patirties iš užsienio meno profesionalų, ieškoti naujų darbo formų. Kūrybinėse dirbtuvėse dalyvauja iki 4–5 menininkų, kurie per vieną savaitę sukuria bendrą kūrybinį produktą, bendrai grupėje pasirinkta tema, kuris pristatomas festivalio parodomojoje programoje.
Parodomoji programa tai didžiajai visuomenės daliai skirta programa, kurioje Lietuvos bei užsienio menininkai pristato savo kūrybą. Šalia šiuolaikinio meno profesionalų, nemaža dalis pasirodymų – tai jaunųjų Lietuvos ir užsienio menininkų darbai.
Festivalio STARTAS programoje, greta jau pripažintų ir visame pasaulyje garsių menininkų darbų, galima išvysti ir pradedančiųjų kūrėjų eksperimentus darbus.
Publikacijos/spauda
Kultūros sostinė Rokiškis kviečia į didžiausią regione tarptautinį šiuolaikinio meno festivalį (VšĮ We love Lithuania / 2019)
Kultūros sostinė kviečia į didžiausią regione tarptautinį šiuolaikinio meno festivalį (internetinis naujienų portalas lrt.lt, Žmonės.lt, Elta.lt, Diena.lt, Kauno.diena.lt, Klaipėdos.diena.lt, Etaplius.lt, Aina – Aukštaitijos internetinė naujienų agentūra, internetinis naujienų portalas rokiskiosirena.lt / 2019)
Pirmiau nei miesto šventė, Rokiškį aplankys tarptautinis šiuolaikinio meno fativalis "START|AS"! (internetinis naujienų portalas rokiskiosirena.lt / 2018)
Du festivaliai… Ar publikai tiek per daug? (laikraštis „Gimtasis Rokiškis“ / 2018)
Šiuolaikinis menas vėl sudrebins Rokiškį (laikraštis „Gimtasis Rokiškis“ / 2017)
Tarptautinis šiuolaikinio meno festivalis jau STARTAVO! (video) (internetinis naujienų portalas rokiskiosirena.lt / 2017)
Šokio judesiais nuvijo net lietų (laikraštis „Gimtasis Rokiškis“ / 2017)
Interviu
Paulius Prievelis: „Siūlau nepraleisti likusių festivalio renginių…“ (laikraštis „Gimtasis Rokiškis“ / 2019)
Tarptautiniame šiuolaikinio meno festivalyje pasirodys Marija Baranauskaitė: cirko esmė – gebėjimas neįmanomą paversti įmanomu (internetinis naujienų portalas rokiskiosirena.lt / 2018)
Rokiškyje apsilankė menininkė Židrija Janušaitė: gyvenimo chaose noriu sustabdyti bėgantį, savęs nematantį žmogų (internetinis naujienų portalas rokiskiosirena.lt / 2018)
Festivalio koordinatorė
Kultūros projektų vadovė
Birutė Bagdonienė
Tel. +370 674 24428
e. p. birute.bagdonienerkc@gmail.com
Rokiškio kultūros centro aikštėje
Start 2022 Podkastas
Start 2022 laida, skirta susipažinti su festivalio svečiais, dalyviais ir programa. Festivalį pristato organizatoriai Paulius Prievelis ir Birutė Bagdonienė
Transliacija – Rokiškio kultūros centro ir festivalio socialinio tinklo Facebook paskyrose
----------
start 2022 festival podcast aims to introduce festival program, guests and participants to the general audience. Podcast participants - festival coordinators P. Prievelis & B. Bagdonienė
----------
Rugpjūčio 30 d. 12 val.
Rokiškio kultūros centro aikštėje
Start 2022 Podkastas
Start 2022 laida, skirta susipažinti su festivalio svečiais, dalyviais ir programa. Dalyvauja spektaklio „Šiukšlės, miestas ir mirtis" režisierius Paulius Ignatavičius
Transliacija – Rokiškio kultūros centro ir festivalio socialinio tinklo Facebook paskyrose
----------
start 2022 festival podcast aims to introduce festival program, guests and participants to the general audience. Podcast participant - theatre director Paulius Ignatavičius
----------
Rugpjūčio 30 d. 18 val.
Rokiškio kultūros centro Didžiojoje salėje
Spektaklis ŠIUKŠLĖS, MIESTAS IR MIRTIS
Artūro Areimos teatras
Rainer Werner Fassbinder „ŠIUKŠLĖS, MIESTAS IR MIRTIS"
Režisierius Paulius Ignatavičius
Mėnulyje, kuris toks pat nebegyvenamas kaip ir žemė, statomi milžiniški miestai. Miestuose šalta, tad ir žmonės juose šąla ne veltui. Nors gyvenamoji vieta pasikeitė, žmonės nepasikeitė nė kiek. Mėnulyje gyvas antisemitizmas, homofobija, ksenofobija. Regis vėl kartojasi istorija.
Vienas, visų mėnulyje taip vadinamas turtingas žydas, keršija jo tėvus nužudžiusiems žmonėms, paversdamas jų dukrą elitine miesto prostitute. Tačiau ar jo pyktis gali būti pateisintas? Ar yra įmanomas atleidimas už holokaustą? Raineris Werneris Fassbinderis buvo tas dramaturgas, kuris sugebėjo net ir juodžiausiuose žmogaus kertelėse įžvelgti kažką labai žmogiško.
Režisierius Paulius Ignatavičius
Dailininkės Greta Milevičiūtė ir Justina Ignatavičienė
Kompozitoriai Pijus Ganusauskas ir Paulius Ignatavičius
Šviesų dailininkas Darius Malinauskas
Vaidina Ieva Brikė, Tomas Stirna, Aidas Matutis, Aistė Šeštokaitė, Pijus Ganusauskas, Arnoldas Augustaitis, Božena Aleksandrovič
Spektaklį finansuoja Lietuvos Kultūros taryba
Spektaklį remia Lietuvos teatro sąjunga
Bilieto kaina 5 Eur
Bilietus galite įsigyti Rokiškio kultūros centro kasoje antradieniais–penktadieniais 14–18 val. ir 1 val. prieš renginį
----------
Rugpjūčio 31 d. 12 val.
Rokiškio kultūros centro aikštėje
Start 2022 Podkastas
Start 2022 laida, skirta susipažinti su festivalio svečiais, dalyviais ir programa. Dalyvauja choreografė ir šokėja Kristīne Brīniņa (Latvija)
Transliacija – Rokiškio kultūros centro ir festivalio socialinio tinklo Facebook paskyrose
----------
start 2022 festival podcast aims to introduce festival program, guests and participants to the general audience. Podcast participant - dancer, choreographer Kristīne Brīniņa // Latvia
----------
Rugpjūčio 31 d. 17.30 val.
Turgelyje prie L. Šepkos parko
Šokio spektaklis SEBONE // choreografija Takuya Fujisawa // Japonija-Švedija
Remiantis viena iš japoniško teatro technikų MITATE, šiame kūrinyje lėlininko technika sumaišoma su šokėjo kūnu.
MITATE, tai technika, kurią pasitelkiant pakeičiamos perspektyvos ir pradinė objekto paskirtis. Panašiai kaip vaikų žaidimas, kartais tai yra raktas į žmogaus prigimties klausimą. Įvairiapusė perspektyva yra raktas į „skirtingų" dalykų sujungimą. Tai tiltas tarp skirtingų medžiagų ir skirtingų žanrų. Visai kaip mūsų visuomenė.
Kūrinio pavadinimas „SEBONE" japoniškai reiškia stuburą. Tai taip pat reiškia struktūros branduolį arba skeletą.
Nei žmogus, nei darbas būtų neįmanomi be stuburo. Šis darbas yra pats procesas, kai ieškoma kažko, kas yra egzistencijos branduolys.
Takuya Fujisawa – šokėjas ir choreografas, nuo 2015 m. įsikūręs Geteborge, Švedijoje. Takuya fizinės kalbos ir kūrybiškumo tyrimai remiasi „ryšio / tęsinio" tema, o jo kūrybiškumas grindžiamas imigranto patirtimi. Į savo kūrybą jis įtraukia kultūrinę antropologinę perspektyvą, žvelgdamas į dalykus kitokiu nei įprasta požiūriu, o ne kritikuodamas problemas. Kaip šokėjas jis dirbo žymiojoje Goteborgo operoje (Göteborgsoperans Danskompani), bendradarbiavo su Forsythe šokio trupe bei šokio teatru Noizmas (Japonija).
Choreografija, muzika, scenografija Takuya Fujisawa
Atlikimas Beda Åsbrink, Takuya Fujisawa
Renginys NEMOKAMAS
----------
Rugpjūčio 31 d. – rugsėjo 3 d.
Rokiškio kultūros centro aikštėje
Urbanistinė instaliacija ATVIRI NAMAI
„Atviri namai" – atvira urbanistinė instaliacija // Cristina Gallizioli / Aidel // Danija
Architektė ir menininkė Cristina Gallizioli viešąją erdvę pavers atvirais namais ir ten gyvens: visuomenė kviečiama apsilankyti jos namuose, išgerti kavos ir pabendrauti, pavakarieniauti, pailsėti svetainėje ar pernakvoti.
Menininkė savo darbuose pagrindinį dėmesį skiria kūno sąveikai su erdve, ypač domėdamasi lengvomis erdvės formomis ir supratimu per fizinę patirtį.
Trukmė rugpjūčio 31 d. 18.00 val. – rugsėjo 3 d. 15.00 val. / 4 d.
----------
Open house - open urban installation.
It will turn the Cristian space into an open house and live there: the public is invited to visit new home, have a coffee and socialize, have dinner, relax on the living room or spend the night.
Length: 31.08 - 01.09 // 4 days
Cristina Gallizioli: An architect and artist, her work focuses on the interaction of the body with space, with a particular interest in light spaces, forms and understanding through physical experience
----------
Rugsėjo 1–3 d.
LED lauko ekranuose Respublikos g. 94 ir 106 ir „Topo Centras" parduotuvėje
Videodarbų instaliacija // Paulius Šliaupa // Belgija-Lietuva
Paulius baigė tapybos BA ir šiuolaikinės skulptūros MA Vilniaus dailės akademijoje; MA medijos menų studijas KASK, poakademinę HISK rezidenciją Gente, Belgijoje, bei atliko mainų programas tapybos MA RUFA, Roma, Italija, MA Malmės menų akademijoje, Švedija. 2023 jis dalyvaus RAVI rezidencijoje, Liege, Belgijoje. Svarbesnės parodos būtų personalinės parodos "Moonpieces" (2022) Maanstraat, Antverpenas, Belgija; "Neon Poems" (2021), CASINOT XXH, Malmė, Švedija; "Dès Vu" (2019), Meno Niša, Vilnius, Lietuva; grupinės parodos "Žemės drama" (2022) Meno Niša, Vilnius, Lietuva; "Various positions" (2022), Gosset site, Briuselis, Belgija; Sonsbeek´s Conjunctions programa, Arnhemas, Olandija (2021); "The Sun Song Imagined", Museum DE MINDERE, Sint-Truiden, Belgija, "New Songs for Old Cities", Netwerk, Aalst, Belgija (2021), "BEESTIG?" Stadsfestival Damme, Damme, Belgija (2020-2021) ir "The upper hand", IKOB, Eupenas, Belgija (2020).
Paulius apie savo kūrybą:
Esu kilęs iš geologų šeimos, jaučiu labai stiprų ryšį su gamta, todėl gilinuosi į tai, kaip patiriame gamtą skirtingu dienos ir metų laiku, skirtingose šalyse. Technologijos, internetas, medijos, pinasi su atsiminimais, jausmais, visa tai susilieja į vieną kūną, patiriantį peizažą. Šie persipynimai mane motyvuoja leistis į poetines keliones ieškant vaizdų ir garsų, kuriuos panaudoju plėtodamas jausminius naratyvus. Kuriu pasitelkdamas įvairias medijas – nuo video instaliacijų ir eksperimentinių filmų kinui, iki tapinių – skulptūriškų paveikslų. Nors materialūs panašumai tarp įvairių projektų ne visada yra akivaizdūs, tačiau jie bendri jausminiu priėjimu, kuris sukuria savitą nuotaiką ir stiprų lytėjimo įspūdį. Kasdien dokumentuoju garsus ir vaizdus, bei konstruoju situacijas ir vėliau pasitelkdamas sukauptą duomenų bazę dirbu su asociacijomis tam kad sukurti kelionę per skirtingas erdves ir pojūčius. Sutelkdamas tapybiškų vaizdų, atmosferinių garsų ir poetinės energijos tėkmę aš kuriu jausminius naratyvus. Kūrybinis tyrimas mane paskatino gilintis į poetinio kino, video meno, suspenso, magiškojo realizmo ir mokslinės fantastikos literatūros struktūras. Daugelis mano projektų susideda iš kelių darbų sugrupuotų pagal skirtingas temas, tokias kaip ritualai gamtoje; natūralios ir dirbtinės šviesos tėkmė; kelionės į nakties paslaptį; absurdiški violiojantys nutikimai.
Ritual, 2020, digital video, 06:49 Ritualas perteikia alternatyvų santykį su pasauliu, pažeidžiamumą ir trapumą. 2020 metų izoliacija virto laiku permąstyti žmogaus santykį su gamta. Veikėja, apsirengusi švelniu apsauginiu vilnos kostiumu, lėtai juda tuščiame lauke apsupta mano pasodintų erdvinių šakų piešinių, kurie primena žmonių figūras ir archajinius statinius. Performansą atliko Elia Claessen.
Gaia, 2021, full HD video, 07:40 Gaja - mitologinė deivė, savo prisilietimu bando atgaivinti gamtą priemiesčiuose, užburiant miesto šviesas ir pramonės griuvėsius.
My day still going 2020, full HD video, 2:17 Pavargęs poetiškas žvilgsnis į dangų mąstant, kaip žmogus galėtų suvokti savo egzistenciją stebint vabzdžius. Musės rodosi įstrigusios keliose dimensijose: už tikro ir skaitmeninio stiklo, bandančios pasprukti į laisvę ir skristi debesų link; įkalintos skaitmeninės dimensijos rate.
----------
Paulius holds a BA in painting and an MFA in contemporary sculpture in Vilnius Academy of Arts, Vilnius, Lithuania, an MFA in media arts in KASK, a laureate degree at HISK postgraduate residency programme in Ghent, Belgium. Selected exhibitions would include personal exhibitions "Moonpieces" (2022) Moonstreet, Antwerp, Belgium, "Neon Poems" (2021) Casinot XXH, Malmo, Sweden; "Dès Vu" (2019), Meno Niša, Vilnius, Lithuania; the group exhibitions "Various Positions", Brussels, Belgium (2021-2022); Sonsbeek´s Conjunctions programme, Arnhem, Netherlands (2021), LAHTI FRINGE FESTIVAL, Lahti, Finland (2021), 2021 "Input/Output" 2021 in de Poortersloge, Brugge, Belgium, "New Songs for Old Cities", Netwerk, Aalst, Belgium (2021) and "The upper hand", IKOB, Eupen, Belgium (2020).
Paulius about his works:
Denial of the changing environment indirectly affects the individual lives by gradual distancing from nature, alienation, but craving for intimacy and understanding at the same time. The changes are happening on scales that are beyond human reach and maybe they can not be explained by science theories and words? Coming from a family of geologists, I am interested in these frictional relationships between culture and nature, the interaction of natural and artificial ambiances and lights that affect our daily lives. Having spent my childhood between the laptop screen and fishing on the riverside, I constantly sense that experiences are fading away. I wish my art to impact the viewer's psychology, to influence one's way of being present.
From video installations and experimental movies for the cinema to object-like paintings, I work with associations to create a journey through different spaces and sensations. By accumulating the flow of painterly images, atmospheric sounds, and poetic energy, I form sensual narratives. My artistic research led me to explore the structures of poetic cinema, artist moving image, suspense, magic realism, and sci-fi literature. Most projects consist of multiple works, grouped around specific themes such as organic structures, rituals in nature; the flow of natural and artificial light; expeditions into the mystery of the night, absurdly seducing happenings.
----------
Rugsėjo 1 d. 13 val.
Rokiškio kultūros centro aikštėje
Start 2022 Podkastas
Start 2022 laida, skirta susipažinti su festivalio svečiais, dalyviais ir programa. Dalyvauja Lukas Karvelis ir Agnietė Lisičkinaitė.
Transliacija – Rokiškio kultūros centro ir festivalio socialinio tinklo Facebook paskyrose
----------
start 2022 festival podcast aims to introduce festival program, guests and participants to the general audience. Podcast participants - dancers, choreographers Lukas Karvelis & Agnietė Lisičkinaitė
----------
Rugsėjo 1 d.
12 val. autobusų stotelėje prie Taikos g. Nr. 9
17 val. autobusų stotelėje Panevėžio g. prie parduotuvės Norfa XXL
Šokio pasirodymas THEO
Theo – tai vinjetė istorijoje apie intravertą, kuris laikui bėgant pastebi, kaip įninka į žalingus įpročius, į žmones, į dėmesį; ir čia atsiranda paradoksas. Kuo labiau jis įsipainioja į šias priklausomybes, tuo laisvesnis jis tampa. Todėl keliamas klausimas – ar ši raiškos laisvė yra tikra, ar visgi ji kyla iš poreikio vis labiau įsitraukti į savo aplinką, kad jaustumeisi saugiai? Nors pakankamai peno apmąstymams suteikia ir pati performanso tema, jo sėkmė slypi judesio kokybėje ir vietos, kurioje vyksta pasirodymas, laikinume.
Pasirodymas sukurtas taip, kad jį būtų galima atlikti viešai, autobusų stotelėje, tad net paprasčiausias Theo stebėjimo veiksmas jau pats savaime yra performatyvus. Žiūrovai pasirodymą gali stebėti iš dviejų vietų: iš pačios autobusų stotelės, kurioje jis ir vyksta, ir kuri greitai užsipildo žmonėmis ir tampa intymia erdve, bei iš kitos gatvės pusės, iš kurios pasirodymas stebimas atsitraukus, kiek vojeristiškai. Bet kuriuo atveju, inscenizacija įtraukia žiūrovą į pasirodymą, o autobusų stotelė ir toliau atlieka savo funkciją viso pasirodymo metu: prisideda judesiu, generuojamu pravažiuojančių autobusų, kurie vis paslepia sceną, ir vis atveža ir išveža iš jos nieko nenutuokiančius keleivius.
Jaunosios kartos šokėjas ir pradedantis choreografas Lukas Karvelis mokėsi Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, o vėliau studijas tęsė menų universitete „Codarts" Nyderlanduose, kur įgijo bakalauro diplomą. Dar besimokydamas vienuoliktoje klasėje, pradėjo šokti Vilniaus miesto šokio teatro „Low Air" spektaklyje „Šventasis pavasaris" ir kurti savo šokio solo miniatiūras, o šiandien jau yra dirbęs su žymiais choreografais Dunja Jocic, Anouk Van Dijk, Marina Mascarell, Antoninas Comestazas bei pasirodęs Brazilijos, Izraelio, Italijos, Kanados, Nyderlandų, Prancūzijos, Švedijos ir Vokietijos scenose.
2018 m. Štutgarte vykstančiame „Solo-Tanz" konkurse L. Karvelis su šokio spektakliu „Blank Spots" laimėjo 2 vietą choreografijos ir 1 vietą vaizdo kategorijose. 2019 metais šis debiutinis darbas taip pat buvo pastebėtas ir apdovanotas Jeruzalės šokio savaitėje. 2020 metais Lukas Karvelis buvo nominuotas jaunojo menininko prizui Nyderlanduose.
Idėjos autorius ir atlikėjas Lukas Karvelis
Muzika Eric Magnée
Trukmė 20 min.
Premjera 2020 m.
Renginys NEMOKAMAS
----------
"Theo 'is a vignette in the history of the introvert that, over time, notices how it gets into harmful habits, into people, into attention; and that's where the paradox comes in. The freer it becomes, the freer it becomes. - Is this freedom of expression real, or does it stem from the need to become more and more involved in our environment so that we can feel safe? designed to be performed in public, at the bus stop, so even the simplest act of watching Theo 'is performative in itself. people and becomes an intimate space, and from the other side of the street, from which the performance is the spectator to the show, and the bus stop continues to perform its function throughout the show: it contributes to the movement generated by the passing buses, which keep hiding the stage, and keep bringing in and out of it unsuspecting passengers.
Author and performer Lukas Karvelis
Music Eric Magnée
Duration 20 min.
Premiere 2020
The young dancer and novice choreographer Lukas Karvelis (1997) studied at the M. M. Čiulrioniomenien National School and later continued his studies at the Codarts University of the Arts in the Netherlands, where he obtained a bachelor's degree. While still in the eleventh grade, he started dancing in the performance "Holy Spring" of the Vilnius City Dance Theater "Low Air" and creating his own dance solo initiatives, and today he has worked with famous choreographers such as Dunja Jocic, Anouk Van Dijk, Marina Mascarell, Antoninas Comestaz, appeared on the scenes in Brazil, Israel, Italy, Canada, the Netherlands, France, Sweden and Germany.
2018 At the Solo-Tanz competition in Stuttgart, L. Karvelis won 2nd place in the choreography and 1st place in the video categories with his dance performance "Blank Spots". In 2019, this debut work was also noticed and awarded at Jerusalem Dance Week. In 2020, Lukas Karvel was nominated for the Young Artist Piket Kunst Prijs Prize in the Netherlands."
----------
Rugsėjo 1 d. 18 val.
Svečių namų LEOKORDIS Didžiojoje renginių salėje
Šokio vyksmas HANDS UP
„Kokį protesto kūdikį̨ mes užauginsime – laisvės ar agresijos simbolį? Pasirinkimui turime vis mažiau laiko."
„Hands up" (liet. aukštyn rankas) yra fizinė kūno pozicija, atsikartojanti daugelyje skirtingų kultūrinių̨, socialinių ir religinių kontekstų, savyje talpindama turinio daugiasluoksniškumą̨. Kontekstas, kurį pasirinkau aš̌ – protesto kultūra. Lietuvoje protestas tapatinamas su stipriai romantizuotu Sąjūdžio laikmečiu, tačiau pastarųjų̨ pasaulio įvykių̨ kontekste, žvelgiant iš̌ sociologinės perspektyvos, vertėtų̨ kvestionuoti protesto kultūros kaip gėrio savaime tezę. Nekonstruktyvus protestas yra patogi forma anarchijai įsigalėti. Protesto kultūros inspiruotas choreografinis vyksmas kvestionuoja trapią distanciją tarp pasidavimo ir atsidavimo, susitaikymo ir pasipriešinimo. Keldamas klausimą: kokį mes užauginsime Protesto kūdikį̨ – kaip laisvės ar kaip agresijos simbolį? Tai yra tyrimas ir kaip ir viena tiesa, vienas atsakymas čia neegzistuoja.
„Labas, Aš esu Agnietė ir kviečiu Tave kartu pakelti rankas į viršų!"
Kūrybinė komanda Agnietė Lisičkinaitė, Bush Hartsorn, Morta Nakaitė, Odeta Ryškutė, Jokūbas Tulaba, Povilas Laurinaitis
Vykdančioji prodiuserė Domantė Tirylytė
Prodiuseris BE KOMPANIJOS
Trukmė 45 min.
Projekto sukūrimą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos šokio informacijos centras
Renginys NEMOKAMAS
----------
"What kind of Protest Baby will we raise? Will it be a symbol of freedom or aggression? We have less and less time to choose."
HANDS UP is a physical body position reflected in many different cultural, social and religious contexts. The chosen topic is a protest culture. "The embodied protest" is the result of an artistic research. In Lithuania, protests are identified with the strongly romanticized era of the Reform Movement but in the context of recent world events, from a sociological perspective, it is worth questioning the notion of protest
culture as a virtue in itself. Non-constructive protest is a convenient form for anarchy to take root. A dance performance inspired by the protest culture examines the fragile distance between surrender and devotion, reconciliation and resistance. Raising such questions as: what kind of Protest Baby will we raise? Will it be a symbol of freedom or aggression? This is a research in which only one truth and one answer do not exist here.
"Hello, I'm Agniete and I invite you all to raise your hands up."
Creative Team Agniete Lisickinaitee, Bush Hartsorn, Morta Nakaite, Odeta Ryškutė, Jokūbas Tulaba, Povilas Laurinaitis.
Producer Domantė Tirilytė | BE COMPANY Length 45 min
Project funded by Lithuania culture council and Lithuania dance information center
Length 45 min
----------
Rugsėjo 2 d. 12 val.
Rokiškio kultūros centro aikštėje
Start 2022 Podkastas
Start 2022 laida, skirta susipažinti su festivalio svečiais, dalyviais ir programa. Dalyvauja multiinstrumentalistas Saulius Petreikis ir festivalio organizatorius Paulius Prievelis.
Transliacija – Rokiškio kultūros centro ir festivalio socialinio tinklo Facebook paskyrose
Renginys NEMOKAMAS
----------
start 2022 festival podcast aims to introduce festival program, guests and participants to the general audience. Podcast participant - musician Saulius Pitreikis
----------
Rugsėjo 2 d. 18 val.
Rokiškio kultūros centro aikštėje
Saulius Petreikis ir grupė
Multiinstrumentalistas Saulius Petreikis – vienas ekspresyviausių Lietuvos kūrėjų, kurio koncertuose stebina gebėjimas sutalpinti gaivališką pirmapradiškumą ir sielos kūrybą. Atlikėjo daugiapusiškumas atsiskleidžia per skirtingus instrumentus ir nuolatinį ieškojimą tiek gyvybingame dienos aktyvume, tiek mistiškos tamsos apmąstyme. Šiame permainų kelyje susipina verksmingas dudukas, dvasinga bansuri fleita, įdomioji kinų hulusi fleita, nuoširdusis lamzdelis ar šokius nešančios airiškos fleitos. Visi atlikėjo išieškoti instrumentai – tai tik didingo medžio šakos, kurio šaknys tvirtai siejasi su viso pasaulio tautomis, todėl muzika skleidžia vienybę. Kartais tai eksperimentas, o kartais tvari struktūra, nes atlikėjas kuria nuo archajiško folko iki modernios World muzikos ir netgi su ekspresyvaus džiazo elementais. Atlikėjo koncertas – tai visad kelionė aukštyn mitinio pasaulio medžio šakomis, kurios gidas Saulius Petreikis – nuoširdus, ekspresyvus ir visad nenuspėjamas.
Renginys NEMOKAMAS
----------
Rugsėjo 2 d. 20 val.
Rokiškio kultūros centro Didžiojoje salėje
Filmas ANETĖ
Filmas „Annette" // rež. Leos Carax // Prancūzija, Vokietija, Belgija, Japonija, Meksika
Spindinčiame Los Andžele gyvena Henris (Adamas Driveris) ir Ana (Marion Cotillard). Jis yra aštrų humoro jausmą turintis stand-up komikas, ji – visame pasaulyje garbinama operos solistė. Prožektorių šviesoje jiedu – tobula pora: sveiki, laimingi ir švytintys. Tačiau gimus dukrelei Anetei, paslaptingai ypatingų gabumų mergaitei, jų gyvenimas pasikeičia.
„Ar galime pradėti?" – klausia Leosas Caraxas filmo pradžioje grupės The Sparks balsu. „O taip, pradėkit!" – nekantriai skatins žiūrovas. Absoliuti kino patirtis, vizionieriškas Meistro darbas, kuris, nors ir monumentalus, išlieka intymus ir nuoširdus. Apie kaltę ir (ne)tobulumą – odė Meilei. Aktorių Adamo Driverio, Marion Cotillard ir Simono Helbergo pasirodymai įkvepia." (Marija Fridinovaitė)
Prancūzų kino enfant terrible Leosas Caraxas (g. 1960 m.) 1984 m. debiutavo Kanuose su juosta „Vaikinas sutinka merginą", 1986 m. pristatė mokslinės fantastikos žanro filmą „Blogas kraujas", o plataus kritikų pripažinimo sulaukė sukūręs „Pont Neuf meilužiai" (1991 m.). Po „Pola X" (1999 m.) padaręs trylikos metų pertrauką jis grįžo su šedevru „Šventieji motorai" (2012 m.). 2015 metais Leosas Caraxas apsilankė „Kino pavasaryje" ir pristatė čia surengtą jo filmų retrospektyvą. Grupės The Sparks sumanytas miuziklas „Anetė" (2021 m.) yra šeštasis šio kultinio režisieriaus ilgametražis filmas ir pirmasis filmas anglų kalba."
Režisierius Leos Carax
Scenarijaus autoriai Ron Mael, Russel Mael
Aktoriai Adam Driver, Marion Cotillard, Simon Helberg, Devyn McDowell
Prodiuseriai Charles Gillibert, Paul-Dominique Vacharasinthu, Adam Driver
Operatorius Caroline Champetier
Montažo režisierius Nelly Quettier
Kompozitoriai Ron Mael, Russell Mael
Platintojas Kino Pavasaris Distribution
Vertimas Jurga Vilė
Dialogai anglų, prancūzų
Subtitrai anglų, lietuvių
Trukmė 140 min.
N-16
Pasaulinė premjera Kanų kino festivalis. Konkursinė programa, 2021 m.
Apdovanojimai Geriausias režisierius. Kanų kino festivalis, 2021 m.
Bilieto kaina 5 Eur
Bilietus galite įsigyti Rokiškio kultūros centro kasoje antradieniais–penktadieniais 14–18 val. ir 1 val. prieš renginį
----------
Henry (Adam Driver) and Anna (Marion Cotillard) live in shining Los Angeles. He is a stand-up comedian with a keen sense of humor , and she is a world-renowned opera soloist. In the spotlight, they are a perfect couple: healthy, happy and radiant. But the birth of a daughter, Anete, a mysterious girl of special talent, changes their lives.
"Can we get started?" Leos Carax asks The Sparks at the beginning of the film . "Oh yes, start!" The viewer will eagerly encourage. An absolute cinematic experience, a visionary work of the Master that, while monumental, remains intimate and sincere. About guilt and (in) perfection - an ode to Love. The performances of actors Adam Driver, Marion Cotillard and Simon Helberg are inspiring. "(Marija Fridinovaitė)
World Premiere Cannes Film Festival, Competition Program, 2021
Awards Best Director, Cannes Film Festival, 2021
Director Leos Carax
Screenwriters Ron Mael, Russel Mael
Actors Adam Driver, Marion Cotillard, Simon Helberg, Devyn McDowell
Producers Charles Gillibert, Paul-Dominique Vacharasinthu, Adam Driver
Operator Caroline Champetier
Editing director Nelly Quettier
Composers Ron Mael, Russell Mael
Distributor Cinema Spring Distribution
Translation Jurga Vilė
Dialogues English, French
Subtitles English, Lithuanian
French cinema enfant terrible Leos Carax (b. 1960) 1984 made his debut in Cannes with the film "The Guy Meets a Girl" in 1986. The film "Bad Blood" was introduced in the science fiction genre, and Pont Neuf's lovers (1991) were widely acclaimed. After a thirteen-year hiatus after Pola X (1999), he returned with a masterpiece, Holy Motors (2012). In 2015, Leos Carax visited Cinema Spring and presented a retrospective of his films. The musical Anete (2021), conceived by The Sparks , is the cult director's sixth feature film and his first English-language film.
----------
Rugsėjo 3 d.
12 val. autobusų stoties automobilių stovėjimo aišktelėje, Panevėžio g. 1
14 val. Rokiškio kultūros centro aikštėje
Storytellingo spektalis STEPAI GAZO!
„Stepai, gazo!" - tai dviejų aktorių storytellingo spektaklis, smagia ir ironiška forma atskleidžiantis neįtikėtinai įdomius, bet mažai kam žinomus Lietuvos didžiojo kunigaikščio Stepono Batoro gyvenimo įvykius. Jau pirmosiomis spektaklio minutėmis žiūrovams taps akivaizdu, kad S. Batoro gyvenimas yra kupinas įdomių, intriguojančių ir įtraukiančių nuotykių. Šis mūsų šalies valdovas, kilo iš Transilvanijos, kuri pasauliui yra puikiai žinoma dėl joje gyvenusio legendinio grafo Drakulos ir jo šiurpių istorijų.
Aktoriai Laurynas Jurgelis ir Aleksandras Špilevoj spektaklio metu papasakos iki šiol mažai girdėtą, realiais faktais paremtą, bet pačių aktorių išmone, fantazija ir smagiomis prielaidomis praskiestą istoriją.
Spektaklis vyksta po atviru dangumi, jame nenaudojami įprasti dramos teatro elementai - scenografija, sceninis apšvietimas, kostiumai, grimas, šiuolaikiniai scenos efektai ir kt. Spektaklyje apskritai nebus jokios scenos. Susirinkus žiūrovams, aktoriai, panašiai kaip praeityje vežimais klajoję artistai, atvažiuos dviem savo motociklais, ir nulipę nuo jų, pradės savo improvizuotą storytellingo pasirodymą, pasitelkdami tik tai, kas telpa jų motociklų krepšiuose. Tokiu būdu žiūrovai pamatys, kaip tuščioje erdvėje iš nieko gimsta spektaklis. Taip pat jie išgirs smagią, įdomią istoriją, iškelsiančią nemažai klausimų ne tik apie Lietuvos praeitį, bet ir mūsų dabartį - mūsų nepaaiškinamas baimes, troškimus, kompleksus ir svajones.
A. Špilevoj ir L. Jurgelis šiuo spektakliu pradeda storytellingo spektaklių ciklą „Istorija apie istoriją". Skirtinguose šio ciklo pasirodumuose bus pasakojami vis kiti Lietuvos istorijos fragmentai, kuriais siekiama panagrinėti mūsų šalies gimimą ir vystymąsi, susiformavusį mūsų visuomenės identitetą ir vietinę kultūrą. Keliaudami motociklais po visą Lietuvą, spektaklio aktoriai ne tik rengia pasirodymus, bet ir tyrinėja skirtingus Lietuvos kraštus, renka vis naujas istorijas, legendas, mitus ir artefaktus, pasakojančius apie vietinius praeities ir dabarties herojus. Jie kolekcionuoja šias istorijas ir tuoj pat naudoja jas kituose savo pasirodymuose. Tokiu būdu šio ciklo spektakliai yra nuolatos kintantys, kaskart pasipildantys vis naujais pasakojimais ir nuotykiais, o patys aktoriai savo kelionių metu vis geriau susipažįsta su skirtingais Lietuvos regionais bei supažindina su jais savo spektaklių žiūrovus, tapdami Lietuvos istorijos, legendų ir mitų skleidėjais visoje šalyje.
Režisierius Aleksandr Špilevoj
Vaidina Aleksandr Špilevoj ir Laurynas Jurgelis
Trukmė 70 min.
Premjera 2021 m. liepos 22 d. Meno ir mokslo laboratorija, Vilnius
Spektaklio sukūrimą finansuoja Lietuvos kultūros taryba
LRT | Klasika | Ryto allegro | Pasakojimas apie spektaklį
Renginys NEMOKAMAS
Rugsėjo 7 d.
13.00 val. | Juozo Tumo Vaižganto gimnazija
Edukacinis užsiėmimas KAS YRA ŠIUOLAIKINIS ŠOKIS
9–12 kl. mokiniams // Šiuolaikinio šokio asociacija
Šiuolaikinio šokio asociacija (ŠŠA) atneša šokį į Lietuvos mokyklas – vyresniųjų klasių moksleivius kviečia jungtis prie interaktyvių pamokų, kurios padės susipažinti su šiuolaikinio šokio žanru, jo kūrėjais ir organizacijomis. Pamokų tikslas – ne tik pristatyti šią šokio sritį, bet ir sudaryti galimybes per improvizacines užduotis praktiškai patirti šiuolaikinio šokio kūrybines galimybes.
Edukacinį paketą moksleiviams pristato ŠŠA narys – šokėjas, choreografas Paulius Prievelis. Akademinę valandą trunkanti pamoka susideda iš teorinės, vaizdo medžiagos peržiūros bei kūrybinių užduočių.
„Šiuolaikinis šokis – terapinį poveikį turinti meno rūšis, – sako Ieva Jackevičiūtė paklausta, kodėl svarbu šiuolaikinį šokį pristatyti mokyklose. Šiuolaikinis šokis padeda atverti kūrybiškumą, moko kalbėti ne vien tekstu, valdyti neverbalinį bendravimą. Šiuolaikinis šokis taip pat yra nuolat kintanti meno rūšis, žinias apie jį reikia nuolat atsinaujinti, o tai svarbu šiuolaikiniam jaunam žmogui."
„Tai – specifinis menas, tad besidomintiems reikia padėti, nurodyti kryptį. Pandemija šiuolaikinį šokį pavertė prieinamesniu virtualiai, Lietuvoje sukurtas ne vienas šokio filmas, „Šokis plius miestas" klipai. Apie tai norisi papasakoti. Mūsų tikslas – parodyti duris, į kurias galima pasibelsti."
Paulius Prievelis – šokėjas, performeris, choreografas ir mokytojas, specializuojantis šiuolaikiniame šokyje ir savo praktikoje daug dėmesio skiriantis improvizacijos menui ir kitiems atliekamiesiems menams. 2013 m. baigė Vilniaus Kolegiją ir įgyjo profesinį bakalauro laispnį, specializacija - šiuolaikinis šokis ir choreografija, pedagogo kvalifikaciją. Dalį mokslų praleido studijuodamas Nikosijos Universitete (Kipras), o žinias toliau nuolat gilina įvairiuose seminaruose Lietuvoje ir užsienyje.
Nuo studijų baigimo, Paulius intensyviai užsiima šokėjo veikla: dirbo su įvairias choreografais, vizualiųjų menų ir garso menininkais iš Vokietijos, Prancūzijos, Japonijos, Olandijos, Belgijos, Norvegijos, Maltos ir kt.; pasirodė įvairiuose šokio ir šiuolaikinio meno festivaliuose Lenkijoje, Italijoje, Prancūzijoje, JK ir kitur; trejus metus dirbo Kauno šokio teatre Aura.
Vienas iš tarptautinio šiuolaikinio meno festivalio STARTAS Rokiškyje 2017 m. iniciatorių, kuris ir šiuo metu prisideda prie festivalio organizavimo. 2019 m. sukūrė savo kūrybinį prekės ženklą /pp.beings/. Jo kurti spektakliai ir pasirodymai buvo pristatyti šokio festivaliuose Bulgarijoje, Vokietijoje, Italijoje, Baltarusijoje, Maltoje bei Lietuvoje.
Be kūrybinės veiklos, Paulius daug dėmesio skiria ir jaunajai šokėjų kartai ir jos auginimui: dirbo Kauno choreografijos mokykloje, Johane Casabene šokio konservatorijoje (Malta), dėstė Maltos universitete (University of Malta Outreach Program & Evening Space) ir kt. Šiuo metu, kaip mokytojas, dirba šiuolaikinio šokio ir improvizacijos mokytoju Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje bei FOS šokio namuose.
Monikos Sėdžiūtės nuotr.
Rugsėjo 8 d.
12.00 val. | Prie kavinės PUPELĖ
Podkastas STARTAS Limoncello // svečias D. Rabašauskas
Internetinių laidų ciklas skirtas artimiau susipažinti su festivalio svečiais, menininkais ir jų pristatomais meniniais kūriniais.
Transliacija: Internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Trukmė: 20 min.
18.00 val. | Rokiškio kultūros centro didžioji salė
Spektaklis 4 MORTOS
Rež. Darius Rabašauskas // Kauno miesto kamerinis teatras
„4 MORTOS“ – vakarėlis su mirtim, paremtas lietuviška mitologija, folkloru. Tai žaidimas-ritualas, kuris sugrąžins iš feisbukinės egzistencijos į gamtos duotą prigimtį.
„Mirties alsavimas – natūralus ir įprastas. Visi kažkada mirsime. Tačiau į mirtį reikia žvelgti ne su baime, o iš linksmos, šviesios pusės. Mirtis nėra pabaiga“, – sako spektaklio režisierius Darius Rabašauskas.
Folkloro tyrinėtoja, spektaklio kompozitorė Laurita Peleniūtė atkreipia dėmesį į santykio su mirtimi svarbą asmenybės formavimuisi: „Jei kiekvienas žinotume, kad šalia mūsų visada yra mūsų mirtis – asmeninė, sava, „mano mirtelė“ – išmoktume gyventi prasmingiau. Mirtis taptų ne baimės šaltiniu, o išmintimi, kuri mus lydi“, – teigia ji.
Šis spektaklis – tai pabuvimas kartu. Todėl vakarėlio apibrėžimas – jam labai tinkamas. Vakarėlis gali būti visoks, kiekvienam skirtingas, tačiau pagrindinė vakarėlio esmė – kad žmonės pabūtų kartu. „Vakarėlis su mirtim kiekvieną turėtų įkvėpti prasmingiems darbams“, – teigia režisierius Darius Rabašauskas.
Pasak režisieriaus, pagrindinė spektaklio idėja – ritualinį folklorą sujungti su šiandienine kasdienybe, šiuolaikinį humorą su tautosakiniu humoru, šimtmečiais meistriškai įžeminusiu mitinius išgyvenimus.
Trukmė: 1 val. 15 min.
Rugsėjo 9 d.
12.00 val. | Prie kavinės PUPELĖ
Tinklalaidė STARTAS Limoncello // svečias E. Vizbaraitė-Vaičiulienė
Internetinių laidų ciklas skirtas artimiau susipažinti su festivalio svečiais, menininkais ir jų pristatomais meniniais kūriniais.
Transliacija: Internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Trukmė: 20 min.
20.30 val. | Rokiškio krašto muziejaus menė
Trumpametražis filmas MA108
Rež. Erika Vizbaraitė // Šokio filmas, 2020
Elenos Kairytės nuotr.
Ma 108“ – trumpo metro šokio filmas, kurio kūrimas vyko pamažu, per skirtingus patyrimus ir raiškos formas. Ma – japonų k. kilmės žodis, reiškiantis tuštumą, erdvę, tarpą, pauzę. 108 – kasdienė nusilenkimų praktika, apie kurią, kaip apie ašį, susivėrė šokio filmo epizodai, nes nusilenkti – tai atsiduoti, paaukoti savo ego, pasitikėti, atsiprašyti. Šis šokio filmas – tai išjudinta tyla, įžodinti regėjimai, įvaizdintos nuojautos.
Trukmė: 12 min.
20.40 val. | Rokiškio krašto muziejaus menė
Trumpametrežis filmas SHAMBHALA
Rež. Kristaps Opincāns // Dokumentika, 2019
„Shambhala“ - tai ribinių Rygos erdvių tyrinėjimas. Filmo dokumentiniai subjektai žymi specifinius mitologinius archetipus ir konstruoja savo savarankiškus pasakojimus, atverdami slaptą pasaulį, egzistuojantį visai šalia mūsų, uždengtą nuo kitų akių.
"Shambhala" is an exploration of the liminal spaces of Riga. Its documentary subjects denote specific mythological archetypes and construct their own autonomous narratives, opening up a secret world that exists right next to us, veiled from indifferent eyes.
Trukmė: 22 min.
21.00 val. | Rokiškio krašto muziejaus menė
Trumpametražis filmas HUNTING DAY
Rež. Ivo Skanstiņš // veiksmo, juodo humoro komedija, 2016
Kai po brakonieriavimo pabėgimo medžiotojas rastas negyvas miške, jo dukra ir psichiškai nesveikas sūnus imasi ieškoti tiesos už jo mirties aplinkybių ir siekia atkeršyti žudikui.
When after a poaching run a hunter is found dead in the forest, the hunter’s daughter and mentally ill son set out to find the truth behind his death and take revenge.
Trukmė: 20 min.
21.20 val. | Rokiškio krašto muziejaus menė
Trumpametražis filmas APNEA
Rež. Erika Vizbaraitė // Eksperimentinis filmas, 2020
Pirminis šio darbo tikslas buvo tyrinėti judesį po vandeniu, tačiau pats vanduo bei jo patyrimas atvėrė žmogaus fiziologinių, psichologinių bei emocinių būsenų temas, kurios ir tapo tyrimo esme – santykių tarp žmonių tema prasiplėtė iki santykio su pačiu savimi, gebėjimo sulėtėti ne tik vandenyje, bet ir gyvenime, ir tiesiog leisti sau būti, išbūti. Atsirado savistabos svarba – kontrolės paleidimo, pasitikėjimo ir atsidavimo procesai. Kūrėja teigia: „Kai esi giliai po vandeniu – atsiriboji nuo viso išorinio pasaulio, lieki tik tu ir vanduo. Ir tuomet išgirsti savo fizinį kūną, visus pojūčius, išgirsti savo mintis – tampi permatomas, kaip ir vanduo. Įvyksta magiškas momentas – tarsi išnyksta ribos tarp tavęs ir vandens, sunku nusakyti kur jis baigiasi ir prasidedi tu. Esi laisvas – esi savimi.“ Filmo ašimi tapo apnėjos fenomenas (graikiškas terminas „apnea“ – kvėpavimo sulaikymas).
Trukmė: 10 min.
DĖMESIO! Būtina žiūrovų registracija. Registracijos anketa >>> ČIA <<<
Rugsėjo 10 d.
12.00 val. | Prie kavinės PUPELĖ
Tinklalaidė STARTAS Limoncello // svečiai: M. Pinigis, I. Jackevičiūtė, R. Klezys
Internetinių laidų ciklas skirtas artimiau susipažinti su festivalio svečiais, menininkais ir jų pristatomais meniniais kūriniais.
Transliacija: Internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Trukmė: 20 min.
13.00 val. | Rokiškio kultūros centro Mažoji salė
Mokymai ANKSTYVOJO TEATRO UŽSIĖMIMAI IKIMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGAMS
Lek. Ieva Jackevičiūtė ir Raimondas Klezys // No Shoes teatras
Lauros Vansevičienės nuotr.
Ankstyvojo meninio ugdymo organizavimas dažnai kelia klausimų ikimokyklinio ugdymo pedagogams. Kaip organizuoti meninės raiškos veiklas, kad jos neblokuotų vaikų kūrybiškumo, tačiau tuo pačiu būtų struktūruotos ir parengtos pagal vaikų amžių atitinkančius percepcinius poreikius? Nors meninė veikla vaikai užsiima noriai, tačiau tai -- nemenkas iššūkis ugdytojams. Ikimokyklinio ugdymo pedagogams šiais mokymais mes norime pasiūlyti, kaip turint specifines vaiko raidos žinias susieti jas su skirtingos meninės veiklos organizavimo būdais. Seminaro metu mokytojai teoriškai ir praktiškai susipažins, kaip galima organizuoti vaidybos, šokio, muzikavimo ir kitas veiklas.
Sudalyvavę seminare, pedagogai turės galimybę įsigyti programos pagrindu parengtą vaizdinę mokomąją video medžiagą, su kuria galės savarankiškai dirbti savo pamokose. Video medžiagą sudaro 20-ies pamokų organizavimo metodinės rekomendacijos, kuriose ras:
- 4 skirtingų tautų pasakų vaidinimo video,
- 4 greitakalbės/ketureilio interpretavimo video,
- 4 šokių pagal lietuvių liaudies muziką video,
- 4 ritmikos skirtingais instrumentais pagal klasikinę muziką video,
- veiklų organizavimo, pasakų, greitakalbių bei eilėraščių aprašą.
Seminaro trukmė: 1 val. 30 min.
Ieva Jackevičiūtė ir Raimondas Klezys – meno pedagogų ir teatro kūrėjų šeimyninis duetas. Pora augina tris vaikus, tad kūrybinės ir pedagoginės veiklos kryptis pasirinkta neatsitiktinai. Ieva baigusi baleto mokyklą, vėliau vaidybos studijas ir teatro edukologiją, šiandien doktorantūros studijose gilinasi į spektaklių kūrimo vaikams ypatumus, veda kūdikiams ir vaikams ankstyvojo meno pamokas, rengia mokymus pedagogams, režisuoja spektaklius. Raimondas būdamas diplomuotu teatro edukologu, taip pat yra profesionalus aktorius, šokėjas, dramaturgas, kuriantis dramaturgiją kūdikiams, vaikams ir jaunimui, savo kūrybą pristatantis ne tik Lietuvos ir užsienio profesionalioje scenoje, bet ir socialiai jautrioms visuomenėms grupėms, dirbdamas su vaikų namų aklėtiniais ar kalėjimuose kalinčiu jaunimu. Savo kūrybinę ir pedagoginę veiklą menininkai apjungė įsteigdami nepriklausomą teatrą pavadinimu „No Shoes“ teatras (www.noshoes.lt), į kurį žiūrovai kviečiami užsukti be batų, nes taip švariau.
15.00 val. | Rokiškio kultūros centro II a. fojė
Meistriškumo pamoka KŪRYBIŠKO KŪNO ANATOMIJA
Lek. M. Pinigis ir Nuepiko šokio trupės nariai
„Jeigu pati pasaulio kilmė gali būti suvokta kaip kūrybos žaidimas, tai kurdami, t. y. žaisdami, pratęsiame pasaulio sukūrimą. Tai reiškia, kad žmogus pasaulyje egzistuoja tik todėl, kad jį perkuria. Nuostabu žiūrėti į pasaulį ne kaip į daiktų visumą, o kaip į pasiūlymą žaisti.“ (Citata iš knygos „Žmogus, kuris žinojo viską“ (2014, psl. 11, autoriai: Tomas Ramanauskas ir Kristupas Sabolius)
Seminaro formatas orientuotas į judesį plačiąja prasme, visgi šiuolaikinis šokis ir jo įvairios improvizacinės, kūno pajautimo, taip pat technikos metodikos šiame seminare taps atspirties tašku platesniems judesio tyrinėjimams ir atradimams, iš to kylantiems judesių junginiams.
Seminaras – aukšto intensyvumo, apimantis fizinę kūno parengtį, skirtingų kūno dalių pajautimą, artikuliavimo galimybes, darbą skirtingose judėjimo kokybėse ir nuolat kintančioje dinamikoje, taip pat judėjimą individualiame, duetiniame ir grupiniame lygmenyse.
Trukmė: 1 val. 30 min.
Marius Pinigis – šiuolaikinio šokio atstovas, savo veiklą plėtojantis šokėjo, choreografo, pedagogo kryptimis ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vienas iš NUEPIKO šokio trupės įkūrėjų. Ilgą laiką buvęs Kauno šokio teatro „Aura“ šokėju, pastaruoju metu ne tik reguliariai reiškiasi kaip šokėjas, aktyviai kuria ir pristato savo darbus, bet ir rūpinasi šokio sklaida Kaune, įsitraukia į Kauno miesto kultūrinio lauko plėtros procesus. Už savo aktyvią meninę veiklą Marius yra apdovanotas ne vienu profesionalių scenos menų apdovanojimu. Aktyviai veikia ne tik užsiimdamas edukacine veikla, bet ir pats nuolat stažuojasi užsienyje vykstančiuose šokio seminaruose, dirbtuvėse, intensyviuose kursuose pas vienus žymiausių ir labiausiai prie šiuolaikinio šokio – judesio praktikų edukacijos raidos bei kokybės prisidedančių pedagogų. Taip pat - Šiuolaikinio šokio asociacijos, vienijančios Lietuvos šokio profesionalus, narys.
16.00 val. | Rokiškio kultūros centro Mažoji salė
Užsiėmimas ANKSTYVOJO TEATRO UŽSIĖMIMAI KŪDIKIAMS IR VAIKAMS IKI 6-ERIŲ METŲ IR JŲ TĖVAMS
Lek. Ieva Jackevičiūtė ir Raimondas Klezys // No Shoes teatras
Užsiėmimai skirti 6 mėnesių – 6 metų amžiaus vaikams ir jų tėvams.
A. Gudo nuotr.
Į užsiėmimus kviečiami dalyvauti skirtingo amžiaus vaikai ir jų tėvai. Veikla vyksta šeimos modelio principu, kuomet į kūrybines užduotis įtraukiami tiek mažiausieji, tiek vyresnėliai, tiek jų mamytės, tėveliai ar seneliai. Tai smagi visos šeimos kūrybinė valandėlė, kuri prasideda aktyviais grupės formavimo žaidimais, tada interaktyvia teatrine veikla, šokio improvizacija, muzikavimu ir pabaigoje visi pakviečiami ramybės minutėlei, kuomet visi pabuvę tyloje, užsiėmimą baigia pailsėję ir geros nuotaikos.
Užsiėmimai vyksta pagal autentišką ankstyvojo teatro ugdymo programą, kurią sudaro:
- teatriniai žaidimai bei improvizacija,
- pasakų sekimas ir jų interpretavimas,
- koordinacijos lavinimas šokant,
- ritmo pojūčio ugdymas muzikuojant,
- refleksija tyloje.
Trukmė: 1 val.
Dalyvių skaičius – 10 šeimų.
Ieva Jackevičiūtė ir Raimondas Klezys – meno pedagogų ir teatro kūrėjų šeimyninis duetas. Pora augina tris vaikus, tad kūrybinės ir pedagoginės veiklos kryptis pasirinkta neatsitiktinai. Ieva baigusi baleto mokyklą, vėliau vaidybos studijas ir teatro edukologiją, šiandien doktorantūros studijose gilinasi į spektaklių kūrimo vaikams ypatumus, veda kūdikiams ir vaikams ankstyvojo meno pamokas, rengia mokymus pedagogams, režisuoja spektaklius. Raimondas būdamas diplomuotu teatro edukologu, taip pat yra profesionalus aktorius, šokėjas, dramaturgas, kuriantis dramaturgiją kūdikiams, vaikams ir jaunimui, savo kūrybą pristatantis ne tik Lietuvos ir užsienio profesionalioje scenoje, bet ir socialiai jautrioms visuomenėms grupėms, dirbdamas su vaikų namų aklėtiniais ar kalėjimuose kalinčiu jaunimu. Savo kūrybinę ir pedagoginę veiklą menininkai apjungė įsteigdami nepriklausomą teatrą pavadinimu „No Shoes“ teatras (www.noshoes.lt), į kurį žiūrovai kviečiami užsukti be batų, nes taip švariau.
21.00 val. | Pub’e Gnomas
Stand-up spektaklis JAU GERIAU BŪČIAU NEGIMĘS
No Shoes teatras // Raimondas Klezys
„Jau geriau būčiau negimęs“ tai aktoriaus Raimondo Klezio antrasis monospektaklis pagal jo paties parašytą komedijinio žanro pjesę ir gyvai atliekamas autorines dainas. Kūrinyje paliečiamos temos, kurios įkvėpė jauną kūrėją karantino metu – tai nedarbas, religija ir santykiai. Kiekvienoje scenoje kritiškai, aštriai, satyriškai analizuojamos šios temos, kartais darant išvadą, kad gal „jau geriau būčiau negimęs”. Tekste nuskamba asmeninės patirties bei patarimų pasidalinimai, kurie aktualūs ir universalūs kiekvienam susidūrusiam su karantino iššūkiais. Kiekvieną teksto dalį palydi konkrečią temą atspindinti autorinė dainą.
Po spektaklio žiūrovai kviečiami neskubėti išsiskirstyti ir pasidalinti savo patirtimis, susijusiomis su spektaklyje analizuotomis temomis.
Trukmė: 45 min
*Spektaklis rodomas vykdant projektą „Monospektaklio „Jau geriau būčiau negimęs” sklaida”
Raimondas Klezys – prieš kelis metus vaidybos studijas baigęs jaunas kūrėjas, neapsiriboja vien dramine vaidyba. Jis šoka, vaidina miuzikluose, kuria spektaklius kūdikiams, turėdamas pedagogo magistro laipsnį dirba ir pedagoginį darbą. Įsteigęs nepriklausomą teatrą pavadinimu „No Shoes”, drauge su žmona, teatro režisiere, pedagoge Ieva Jackevičiūte rengia edukacinius projektus socialinę atskirtį išgyvenančioms visuomenės grupėms, kuria spektaklius kūdikiams, vaikams ir jaunimui. Kaip aktorius jaunajai auditorijai žinomas ir iš TV ekranų, sukūręs vaidmenis tokiuose serialuose, kaip „Kam ta meilė", „Prakeikti" „Kurmis’’ „Gaujų karai’’ ir kt.
20.00 val. | Rokiškio kultūros centro didžioji salė
Šokio spektaklis PERDEGIMAS // Šokio trupė NUEPIKO
Karolinos Bibiano nuotr.
Vargu ar nūdienos pasaulyje rastumėme šiuolaikinį žmogų, kuris nė sykio gyvenime nebūtų „perdegęs“. Tokie sniego žmonės paprasčiausiai nebeegzistuoja. Juk gyvename planetoje, kuri aplink savo ašį per pastaruosius kelis dešimtmečius išmoko suktis nebepaisydama fizikos dėsnių. Žinios čia sensta greičiau, nei pavyksta jas perskaityti, o skubėti kiekviename žingsnyje darosi ne tik natūralu, bet ir madinga. Gyvename nuolatinės konkurencijos, statusų ir virtualybės pertekliaus laikais. Darosi sunku nepasimesti tarp daugybės susikurtų tapatybių ir įsipareigojimų. Darosi sunku „neperdegti“.
Įkvėpti savų ir svetimų „perdegimų“ trupės „Nuepiko“ įkūrėjai šokėjai Marius Paplauskas, Marius Pinigis ir Andrius Stakelė naujausiame savo spektaklyje imasi tyrinėti ir menine kūno kalba interpretuoti „perdegimo“ reiškinį. „Kasdieną matau „perdegusius“ žmones. Kartais ir pats jaučiuosi „perdegęs“. Negana to, savotiškas „perdegimas“ vyksta ir globalesniame politiniame bei ekologiniame lygmenyje. Žmonija labai stipriai serga.“ – mintimis dalinasi vienas iš spektaklio kūrėjų Marius Pinigis.
Visgi, spektaklio tikslas nėra moralizuoti, o verčiau skatinti susimąstyti, nebijoti kelti prasmingus klausimus sau: „Nors spektaklio tema yra gan plati ir tampa vis aktualesne globaliu mastu, savo kūrybiniu darbu nesiekiame moralizuoti, o veikiau susitelkiame į save, nuolat užduodame sau klausimą: „o kur gi aš pats degu, deginu save?“. Tai ne tik atidengia temos ir kūrybos plotus, bet ir skatina atsigręžti į savo gyvenimo būdą, įpročius, elgesį, formuoja mūsų kūrybinio proceso darbo etiką, vertybes, tarpusavio santykius. Pristatomas spektaklis yra veikiau savirefleksija, kuri, tikimės, taps priemone mums visiems – spektaklio kūrėjams ir žiūrovams – sąmoningiau permąstyti „perdegimo“ temą.“ – mintimis dalinosi spektaklio autoriai. Todėl, tai spektaklis kiekvienam nors kartą „perdegusiam“, ar negalinčiam likti abejingu aplinkos „gaisrams“.
Trukmė: 1 val.
*Spektaklis rodomas vykdant projektą "Šokio spektaklio „Perdegimas“ sklaida Lietuvos didžiuosiuose ir regioniniuose miestuose"
ŠOKIO TRUPĖ NUEPIKO – šokio trupė iš Kauno, kurią sudaro trijų patyrusių šokėjų-kūrėjų komanda - Andrius Stakelė, Marius Paplauskas, Marius Pinigis. Pradėję savo kūrybinę kelionę 2016 metais nuo šokio spektaklio "(g)round zero", trupės nariai nusprendė toliau bendradarbiauti ir plėtoti savo kūrybinę veiklą skirtingomis perspektyvomis. Spektakliai, edukacinės dirbtuvės, filmų ir muzikos kūryba - segmentai, per kuriuos trys menininkai siekia plėtoti šokį ir pristatyti savo kūrybinę komandą, prisistatančią NUEPIKO vardu.
Rugsėjo 11 d.
12.00 val. | Prie kavinės PUPELĖ
Tinklalaidė STARTAS Limoncello // svečiai: G. Jakubka, G. Rožė, Alchemikai
Internetinių laidų ciklas skirtas artimiau susipažinti su festivalio svečiais, menininkais ir jų pristatomais meniniais kūriniais.
Transliacija: Internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Trukmė: 20 min.
20.00 val. | Rokiškio Aerodromo angaras
Garso performansas DENSE // Gintautas Rožė
Gintautas Rožė, Šarūno Akelaičio nuotr.
Gintautas Rožė – kompozitorius ir atlikėjas, kuriantis su muzikos grupėmis, dirbantis prie tarpdisciplininio meno projektų ir vedantis paskaitas, susijusias su netradicinių komponavimo bei atlikimo būdų paieška. Gintautas yra pasirodęs įvairiuose muzikos festivaliuose ir meno bienalėse Lietuvoje ir užsienyje, o praėjusiais metais filmas „Dėmės ir įbrėžimai“ (rež. Deimantas Narkevičius), kuriam Gintautas Rožė sukūrė muziką (kartu su Vladu Dieniniu), buvo įsigytas Didžiausio Europos modernaus meno muziejaus „Centre Pompidou“.
Šiuolaikinio meno festivalio STARTAS 2021 metu Gintautas gyvai pristatys debiutinę programą „Dense“. „Dense“ – tai ritminė ilgo metro kompozicija, sukurta naudojant vintažinius sintezatorius ir autorinius aplinkos įrašus. Garsinės kūrinio dalies atspirties taškas – įvairių pasaulio šalių ritualinės muzikos elementų jungimas į visumą elektroninės muzikos formatu. Programos fragmentas tuo pačiu pavadinimu atrinktas į Lietuvos muzikos informacijos centro rinktinę „Note Lithuania 2021“, skirtą pristatyti Lietuvos kūrėjus užsienyje.
Trukmė: 35 min.
21.00 val. | Rokiškio Aerodromo angaras
Garso performansas AMBIENT // Gediminas Jakubka
Alijoscha Sokolov nuotr.
Šiam pasirodymui bus atlikta ambient muzikos tipo speciali programa. Kosminės sintezatorinės muzikos pasažai, susimaišę su abstrakcijomis ir deformuotais vokalais. Meditatyvus pasirodymas, skirtas sulėtinti laiką ir pasinerti į momentinę garsų tėkmę. Projekto autorius - kompozitorius ir elektroninės muzikos atlikėjas Gediminas Jakubka - aktyviai dalyvauja elektroninės muzikos scenos veikloje, kine ir įvairiuose meno projektuose. Šiais metais laimėjo geriausio kompozitoriaus apdovanojimą Nacionaliniuose Lietuvos Kino apdovanojimuose už muziką, kurtą filmui Animus Animalis (kartu su kompozitoriumi Mindaugu Urbaičiu).
Gediminas Jakubka – kompozitorius ir atlikėjas, kuriantis muziką spektakliams, kino filmams ir įvairiems meno projektams. Geriausiai žinomas dėl projekto „Patricia Kokett“, su kuriuo pasirodė ne tik Lietuvos, bet ir užsienio festivaliuose, o šių metų Nacionaliniuose Lietuvos kino apdovanojimuose laimėjo statulėlę ir kaip geriausias kompozitorius (už muziką filmui „Animus Animalis“, kartu su Mindaugu Urbaičiu).
Gediminas Jakubka Šiuolaikinio meno festivaliui STARTAS 2021 sukurs ir gyvai pristatys ambientinės muzikos programą. Autorius savo pasirodymą apibūdina kaip meditatyvų, skirtą sulėtinti laiką ir pasinerti į momentinę garsų tėkmę. Muzika pasižymi kosminės sintezatorinės muzikos pasažais, susimaišiusiais su abstrakcijomis ir deformuotais vokalais.
Trukmė: 40 min.
22.00 val. | Rokiškio Aerodromo angaras
Eksperimentinės elektroninės muzikos Performansas MENOTYRA
Simas Boo; Senkala; Benas Pociūnas // Alchemikai
Kęstučio Puriušio nuotr.
Alchemikai yra elektroninės muzikos puoselėtojai ir skleidėjai, nusistovėjusių naktinės kultūros stereotipų griovėjai, futuristinių „kelionių“ organizatoriai ir kūrėjai. Savo kūryba siekia prilyginti elektroninę muziką bet kuriai kitai meno formai pasitelkdami šviesų instaliacijas, kvapus ir gilų elektroninį skambesį. Savo organizuojamose patirtyse pabrėžia Lietuvos istorinį /kultūrinį grožį ir reikšmę. Kartu mezga ir siužetines linijas, taip įprasmindami savo renginius ir performansus. Elektroninė muzika atlieka sielos higienos funkciją, taip pat ji yra tiesioginis raktas į vidinį pažinimą. Šiam vakarui prie Alchemikai komandos prisijungia Simas Boo, Senkala ir Benas Pociūnas, kurie ir atliks trijų skirtingų dalių performansą „Menotyra“.
Trukmė: 4 val.
DĖMESIO! Būtina žiūrovų registracija
Registracijos anketa >>> ČIA <<<
ROŽINIS ARKLYS?! O KODĖL NE?
Žvelgdamas į šiuolaikinio meno kūrinį dažnai svarstai, kodėl menininkas mato vieną ar kitą temą būtent taip? O po pasirodymo galvoji - kas įvyko? Stoji ir ploji, nes kaimynas atsistojo? Menas gali ir turi būti drąsus, paveikus ir sukrečiantis, jis gali būti destruktyvus, skatinantis įžvelgti problemas ir jų esmę. Jis kelia klausimus, o atsakymus turi rasti pats.
Šiais metais tarptautinis šiuolaikinio meno festivalis „Startas" kviečia žiūrovus/dalyvius diskutuoti, drąsiai plėsti savo akiratį arba tiesiog „nuplėšti uždangas" ir ieškoti atsakymų kartu. Festivalyje išvysite „Auksinių scenos kryžių", Nacionalinių apdovanojimų laureatų ir iššūkių nebijančių Lietuvos ir užsienio menininkų kūrinius.
Rugpjūčio 24–29 d.
Festivalio renginiai nemokami
Rugpjūčio 24 d.
13.00 val. Rokiškio kultūros centro Mažojoje salėje
Praktinis seminaras-paskaita KOMPOZICIJA, IMPROVIZACIJA IR PASIRODYMAS
Lek. Paulius Prievelis (LT)
Improvizacinė kompozicija pasirodymo metu – kas tai? Jutiminė kompetencija ar tiesiog sėkmės reikalas. Ar vyrauja tam tikra metodika ir įrankiai?
Seminaro-paskaitos metu nagrinėsime kokie kompoziciniai elementai naudojami kuriant improvizuotą šokio pasirodymą, kokie kompoziciniai atramos taškai vyrauja. Kaip improvizuotas pasirodymas gali išlaikyti savo struktūrą ir „nesugriūti“.
Paulius Prievelis – laisvai samdomas šokėjas, kūrėjas ir mokytojas, specializuojantis šiuolaikiniame šokyje ir savo praktikoje daug dėmesio skiriantis improvizacijai pasirodymo metu.
Rugpjūčio 25 d.
10.00 val. Rokiškio kultūros centro Mažojoje salėje
Praktinis seminaras DIALOGAS ERDVĖJE
Lek. Daina Dieva (LT)
Seminaras skirtas mokytis sutelkto klausymo bei per klausymo praktiką tyrinėti ir patirti erdvę, kuria dalijamasi. Šis užsiėmimas skirtas visoms ir visiems, kurioms/iems įdomu klausymas ir garsų poezija, garso kūrėjoms ir kūrėjams, meno ir muzikos edukatoriams ir edukatorėms.
Dalyvių prašoma ateiti apsirengus patogius drabužius ir atsinešti vandens, užsiėmimas bus vykdomas lauke, laikantis saugių atstumų.
Trukmė - 90 min.
12.00 val. Prie kavinės „Pupelė“
Podkastas STARTO LIMONCELLO
Internetinių laidų ciklas skirtas artimiau susipažinti su festivalio menininkais-kūrybinių dirbtuvių dalyviais ir jų darbais bei trumpametražio filmo ROKIŠKIS rež. Ilia Shatokhin (RU) pristatymas (2019 m. tarptautinio šiuolaikinio meno festivalio Startas rezidento darbas).
Transliacija – Internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Trukmė – 13 min.
Rugpjūčio 26 d.
12.00 val. Prie kavinės „Pupelė“
Podkastas STARTO LIMONCELLO
Internetinių laidų ciklas skirtas artimiau susipažinti su festivalio menininkais-kūrybinių dirbtuvių dalyviais ir jų darbais bei trumpametražio filmo ROKIŠKIS rež. Ilia Shatokhin (RU) pristatymas (2019 m. tarptautinio šiuolaikinio meno festivalio Startas rezidento darbas).
Transliacija – Internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Trukmė – 13 min.
20.00 val. Rokiškio krašto muziejaus menėje
Šokio spektaklis X IR ATEITIES X
Mes - tikri žmonės su tikrais išgyvenimais. Mes įstrigom. Mes patys esame problema. Būkit atidūs, nes mes esame jūs. Tai dar neužbaigtas darbas.
Pasirašo,
X ir ateities X
Trukmė - 35 min.
Erik Zarcone nuotr.
21.00 val. Rokiškio krašto muziejaus parke, už Dvaro rūmų
„Mes esame nemirtingi - žinau, kad tai skamba kaip pokštas“. J.C.
Vilniaus miesto šokio teatras „Low Air“ pristato novatorišką gyvo šokio instaliaciją, kuri tapo šokio filmu.
Spektaklis ir filmas, vystosi aplink žaidimo perspektyvą, kviesdamas žiūrovus būti tikrovės ir svajonių susidūrimo liudininkais. Jo metu, žiūrovas jaučiasi esantis tam tikroje situacijoje, svarsto apie santykius su aplinkiniais ir savimi. Patiriami subtilūs jausmai trukdo fantazijai ir magijai, tapdami neišvengiamu judesio ir vaizdo elementu.
„Rašytojas J. Cortázar pasižymi magišku realizmu, kuris ilgą laiką įkvėpė menininkų vaizduotę. Jo pasakojimai itin ryškūs, tad jie tapo mūsų judesio ir choreografijos žemėlapiu kartu su galimu svajonės ir tikrovės siužetu“
Trukmė - 35 min.
Rugpjūčio 27 d.
12.00 val. Prie kavinės „Pupelė“
Podkastas STARTO LIMONCELLO
Internetinių laidų ciklas skirtas artimiau susipažinti su festivalio menininkais-kūrybinių dirbtuvių dalyviais ir jų darbais bei trumpametražio filmo ROKIŠKIS rež. Ilia Shatokhin (RU) pristatymas (2019 m. tarptautinio šiuolaikinio meno festivalio Startas rezidento darbas).
Transliacija – Internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Trukmė – 13 min.
21.30 val. Rokiškio kultūros centro aikštėje
2019 m. / Pietų Korėja
Režisierius – Bong Joon-ho (KR)
Dialogai – korėjiečių
Subtitrai – lietuvių k.
Trukmė – 132 min.
N-16
„Auksine palmės šakele" ir net 4 „Oskarais" apdovanotame filme pasakojama apie ankštame rūsyje gyvenančią Ki-taeko šeimą. Ši, nors ir tvirta kaip kumštis, gyvena nepakeliamame skurde, o jų ateitis atrodo miglota. Kitame miesto gale verslininko Parko šeima nieko nestokodama gyvena prabangioje viloje. Dėl laimingo atsitiktinumo vyriausiasis Ki-taeko sūnus gauna privataus Parko dukros mokytojo darbą, o jo artimiesiems akimirksniu gimsta savanaudiškas planas, kaip išbristi iš skurdo. Nesustabdoma įvykių grandinė dviejų šeimų likimus supins negrįžtamai.
„Korėjos kino meistras Bong Joon Ho siūlo formaliai įspūdingą intelektualią pramogą, kurią vadina „komedija be klounų ir tragedija be blogiukų". Jo peripetijose klasių skirtumai tampa varomąja veiksmo jėga, vedančia link galingo kulminacinio sprogimo." (Aistė Račaitytė)
Trukmė – 132 min.
Rugpjūčio 28 d.
12.00 val. Prie kavinės „Pupelė“
Podkastas STARTO LIMONCELLO
Internetinių laidų ciklas skirtas artimiau susipažinti su festivalio menininkais-kūrybinių dirbtuvių dalyviais ir jų darbais bei trumpametražio filmo ROKIŠKIS rež. Ilia Shatokhin (RU) pristatymas (2019 m. tarptautinio šiuolaikinio meno festivalio Startas rezidento darbas).
Transliacija – Internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Trukmė – 13 min.
17.30 val. Rokiškio kultūros centro aikštėje (Rokiškio kultūros centro mažojoje salėje)
STARTO POKALBIAI | KŪRĖJAS IR ŽIŪROVAS: SANTYKIŲ DIAGNOZĖ
Pokalbių apie šiuolaikinį profesionalųjį meną, modernius jo išraiškos būdus ir santykį su žiūrovu tinklalaidė. Įsiklausysime į skirtingas nuomones, aptarsime kaip menininko kūriniai atspindi jo ir visuomenės vertybes.
Transliacija – internetiniame naujienų portale www.rokiskiosirena.lt
Dalyviai: garso dizainerė ir edukologė Daina Dieva, Vilniaus m. šokio teatras „Low Air“, garso performeris Simonas Nekrošius, šokėja ir pedagogė Ieva Lapelytė, filosijos mokslų daktarė Aušra Malkevičiūtė, Rokiškio rajono savivaldybės vyriausioji kultūros specialistė Irena Matelienė ir kt.
Moderatorius: Inga Rancova, Nacionalinio Socialinės Integracijos Instituto atstovė
Trukmė - 90 min.
Inga Rancova
19.00 val. Rokiškio kultūros centro Didžiojoje salėje
Trumpametražis filmas AŠ JĄ IŠLEIDŽIU
Rež. Rūta Pakalne (EE)
„Aš ją išleidžiu“, tai dokumentinis filmas, kurio pagrindinis veikėjas yra performeris Joosepas Jürgensonas ir jo sceninė asmenybė Ursula. Čia tiriami šių dviejų veikėjų, kurie turi tą patį kūną, bet gyvena gana skirtingą gyvenimą, santykiai. Kas yra Ursula? Ar tai ekstravagantiškas personažas, kieno nors ryškios ir skandalingos vaizduotės vaisius, ar ji yra neatsiejama Joosepo dalis, leidžianti jam pasakyti savo nekonformistinę nuomonę. Ar Ursula yra fantastinės literatūros vaisius, sukurta kartu su keliais bendraminčiais, ar ji visada buvo ramybės būsenoje ir laukė, kol bus išleista?
Žiūrovas pamatęs intymų Ursulos kūrimo procesą, taip pat susitinka ir su Joosep, jaunu atlikėju, kurio pasirinkta išraiškos formą šioje pasaulio dalyje laikoma netradicine. Kas yra Joosepas? Menininkas su vizija ir žinia ar tiesiog klounas?
Trukmė - 26 min.
Kadras iš filmo
19.30 val. Rokiškio kultūros centro Didžiojoje salėje
Rež. Susanne Regina Meures (DE)
Anooshas ir Arashas – Teherano pogrindinės techno muzikos scenos pionieriai. Pavargę slapstytis nuo policijos ir savo stagnuojančios karjeros, jie dar kartą organizuoja paskutinės minutės vakarėlį dykumoje. Grįžę vėl nesėkmingai bando pardavinėti savo įrašus, tačiau net atsispausdinti albumo viršelį be valdžios leidimo yra nelegalu. Kai Anooshą sulaiko policija, vilties, atrodo, nebelieka. Tačiau reikalus pakeičia vienas telefono skambutis – vyrukų kuriama muzika patiko vieno didžiausių techno muzikos festivalių rengėjams, kurie pakviečia atvykti į Šveicariją. Ciuriche jie pasijunta kaip svajonėje: interviu radijui ir žurnalams, milijonai reiverių ir kiti didžėjai nubloškia į kitą dimensiją. Irano reiveriai turi pasirinkti: pasilikti Europoje ar grįžti namo?
Trukmė - 86 min.
21.00 val. Rokiškio kultūros centro Didžiojoje salėje
Trumpametražis filmas SEPTYNIOS KEISTOS IR NEPATOGIOS SEKSO SCENOS
Rež. Liene Linde (LV)
Sėkmingas jaunos režisierės eksperimentas sukurti savo pirmąjį filmą, pasinaudojant savo seksualine patirtimi kaip įkvėpimu. Rezultatas – filmas kuriame atkuriamos keistos ir nepatogios sekso scenos, kurios susilieja su mažo biudžeto filmų kūrimo proceso nepatogumu ir iškylančiais sunkumais.
Filmas buvo rodomas 2017 m. Karlovy Vary tarptautiniame filmų festivalyje „Ateities kadrai“. Apdovanotas Latvijos nacionaliniu kino apdovanojimu „Lielais Kristaps“ kaip geriausias 2017 m. studentų filmas.
Trukmė - 26 min.
Kadras iš filmo
Rugpjūčio 29 d.
17.30 val. Nepriklausomybės aikštėje, prie Lietuvos Nepriklausomybės paminklo (Rokiškio kultūros centro mažojoje salėje)
Visą savaitę Rokiškyje viešėję penki įvairių sričių kūrėjai ir menininkai pristato festivalio kūrybinių dirbtuvių vaisius. Performanse išvysite Dainą Dievą, Simoną Nekrošių, Ievą Lapelytę ir Vilniaus miesto šokio teatrą „Low air“.
Trukmė - 30 min.
Daina Pupkevičiūtė užsiima garsu ir performanso menu bei edukacija, yra viena tarptautinio performanso meno festivalio CREATurE Live Art įkūrėjų, kuruoja industrinės kultūros platformą „Matters“. Ji verčia ir rašo tekstus Facebook puslapiui “Paskutinis skambutis žemei”, kurio tikslas – teikti su klimato krize susijusią informaciją lietuvių kalba. Su antropologijos asociacija „Anthropos“ ji rengia ir veda dirbtuves moksleiviams apie klimato krizę, maistą ir vartojimą. Dainai rūpi aplinkosaugos aktyvizmas, bendruomeniškumas ar bendruomenių įmanomybė krizinėje situacijoje, alternatyvų (įprastinėms)(socialinėms) struktūroms, pasipriešinimo ir galios, triukšmo ir irimo klausimai.
„LowAir“ Vilniaus miesto šokio teatras: (toliau – Low Air) – naujovių ieškantis jaunosios kartos šokio teatras, jungiantis urbanistinio ir šiuolaikinio šokio, performanso ir fizinio teatro elementus, kuriuos talpindamas į socialinius kontekstus bendruomenėse inovatyviai kuria naujas sintezes. Vienas pagrindinių teatro prioritetų - skatinti šokio meno ir srities kūrėjų potencialą, prisistatant plačiajai auditorijai taip užtikrinti auditorijos plėtrą. 2017 metais Low Air įteiktas Boriso Dauguviečio auskaras už sėkmingas naujų sceninės išraiškos formų paieškas jungiant gatvės šokį ir teatrą spektakliuose bei Lietuvos šiuolaikinio šokio veidą keičiančią pedagoginę veiklą. Kūrėjams 2017 m. yra įteikta Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijos įsteigta Jaunojo kūrėjo premija.
Simonas Nekrošius - menininkas tarpdisciplinininkas, kuris specializuojasi garso meno srityje, eksperimentinio akustinio, elektroakustinio garso instrumentų, objektų kūrime. Jam artimos „Readymade“, „pasidaryk pats“ koncepcijos. Į kūrybą ir meno objektą žvelgia kaip į procesą, todėl konkretus rezultatas dažniausiai nėra apibrėžtas, laiko tėkmėje gali kisti, transformuotis. Simono Nekrošiaus garso performansai yra sunkiai nuspėjami, nes jame daug besikeičiančių elementų ir įvykių, į kuriuos reaguodamas jis kuria savo performansą.
Ieva Lapelytė - šokėja, choreografė ir pedagogė, baigusi VDU Švietimo akademiją, šokio pedagogikos specialybę, šokio srityje išbandžiusi skirtingus šokio stilius (vogue, pramoginius, džiazą ir šiuolaikins šokis). Ieva, kūrybiniame procese jungia skirtingus šokio stilius, tradicinius papročius ir mitologinius aspektus, o į atlikimą žvelgianti per jausmų ir emocijų prizmę.
Šiuo metu Ieva dirba kaip laisvai samdoma šokėja ir šokio mokytoja Rokiškio choreografijos mokykloje ir Rokiškio r. Kamajų Antano Strazdo gimnazijoje.
18.00 val. Nepriklausomybės aikštėje, prie Lietuvos Nepriklausomybės paminklo (Rokiškio kultūros centro mažojoje salėje)
Performansas (NE)NYKSTANTI RŪŠIS
„Biški kažkoks virusas. Biški kažkur gaisras. Biški kažkur bomba. Biški kažkas kažką pašovė. Biški ateivius kažkas matė. Biški smirdi. Biški dūstam. Biški skęstam. Biški tirpstam. Biški nejauku. Biški 5G. Biški Trumpas. Biški karas. Biški GRU. Biški nesvarbu. Biški katastrofa. <...> Biški reikia gyvent...“
18.40 val. Nepriklausomybės aikštėje, prie Lietuvos Nepriklausomybės paminklo (Rokiškio kultūros centro mažojoje salėje)
Ištrauka iš šokio spektaklio LULU - REBORN kūrybinio proceso
Choreografija – Paulius Prieveis
Atlikimas - Ieva Lapelytė
Kūrybiniame procese:
- tyrinėjami jausmų ir emocijų potyriai, kylantys iš asmeninio ir kolektyvinio prisiminimo ar įvykio susijusio su moters teisėmis ir jos vaidmeniu visuomenėje;
- kuriamas moters archetipas, idealumo apogėja, kolektyvinės pasąmonės ir savaime suprantamo modelio įvaizdis, kuris priklauso nuo visuomenėje vyraujančių stereotipų, bet ne nuo asmeninės patirties. Tokio tipo archetipai dažnai pasitaiko visuomenėje, tik skirtingu laiku ir forma.
Pasirodymas iš dalies įkvėptas 2017 m. Kovo 1 d. Europos Parlamento diskusijos „Moterų ir vyrų darbo užmokesčio skirtumas“ (en. March 1st, 2017 European Parliament ‘Gender pay gap' debate).
Spektaklio kūrybinis procesas vykdytas Lietuvos šiuolaikinio šokio asociacijos organizuojamose meninėse rezidencijose Lietuvoje
Rezidencijos vieta - Anykščių menų inkubatorius.
Trukmė – 20 min.
19.00 val. Nepriklausomybės aikštėje. prieš J. Keliuočio viešąją biblioteką
Akcija, performansas PANDEMIJA, performansų grupė „Archeologai“ (LT)
Akcija, performansas – šiuolaikinio meno išraiškos forma, laisvai pasiekianti žiūrovą nuo scenos, miesto viešųjų erdvių ir įvairių medijų. Lietuvos vizualioje kultūroje, ypač provincijoje ima vyrauti vietinio „meno“ ar tiesiog mugių estetika. Performerių grupės ARCHEOLOGAI meninis atsakas tam – akcija, performansas, kur šių šių meninių procesų naratyvas, vyksmo scenarijaus siužetinė linija paremta sarkazmu, ironija į Lietuvos socialinio, politinio gyvenimo miesčioniškas grimasas.
Reda ir Arūnas Uogintai yra performansų grupės „Archeologai“ įkūrėjai. XX a. 9-jo deš. pabaigoje ‒ 10-jo pradžioje Šiauliai buvo vienas pagrindinių naujojo meno arba avangardizmo židinių Lietuvoje. Čia būrėsi jaunų menininkų bendruomenė, užsimezgė alternatyvios kultūros, video meno, performanso daigai. „Archeologai“ atsirado šioje verdančioje, kunkuliuojančioje avangardinėje terpėje. Jų̨ kūrybai būdingas butaforiškumas, netgi teatrališkumas, dažnai imituojant šou, komercinės kultūros reginio formatą̨. Grupės „teatrališkumas“ visada maskavo subtilų žaidimą̨ „komerciniais“ įvaizdžiais, taip pat „provincijos“ kategorija, grožio ir „teatro“ supratimu. Šių performansų tam tikras „puošnumas“, sentimentalumas, kelia galbūt daugiau kūrybiškumo ir su juo siejamo idealizmo, pragmatizmo, socialinės atsakomybės, hierarchinių struktūrų susidarymo ir kitus klausimus, griauna, Lietuvos provincijoje pastarąjį dešimtmetį itin sustiprėjusio, taip vadinamo, vietinio „meno“ ar tiesiog mugių estetikos įtaką.
Trukmė – 40 min.
20.00 val. Nepriklausomybės a. 15, „Sodros” kiemas (Rokiškio kultūros centro Didžiojoje salėje)
Trečiojo tūkstantmečio realybė + komunikacijos galimybių įvairovė internete + aktyvus informacijos srautas >> užauga unikali karta Z
-- nemėgsta griežtų taisyklių ir apribojimų
-- neįsivaizduoja gyvenimo be išmaniųjų technologijų
-- domisi naujovėmis
+ tėvai ir pedagogai
-- gali įžvelgti virtualios realybės gerąsias puses
-- leidžia pajausti, kad realybė daug įdomesnė ir gyvesnė
>> suaugusi Z karta
-- išsilavinę novatoriški mąstytojai
-- pasirengusi tobulinti pasaulį
Kad tai įvyktų mums reikia priimti vienas kitą + kurti dialogą + megzti stiprius tarpusavio ryšius. Kur mes esame dabar? – Šokam COME & SNAP
Trukmė - 35 min.
TOLERANCIJA: MONOLOGAI IR DIALOGAI
Tarptautinis šiuolaikinio meno festivalis START|AS‘2019 kviečia Jus pažvelgti į šiuolaikinį meną kitaip. Šiuolaikinio meno projektai vyks netradicinėse erdvėse (aikštėse, loftuose, muziejuje), pasirodymuose sklis Lietuvos ir užsienio menininkų monologai ir dialogai apie toleranciją, kurie vienus glumins, kitus vers išeiti iš komforto zonos, susimąstyti ir judėti į priekį. Inicijuodami dialogą tarp menininkų ir žiūrovų per inovatyvius pasirodymus: performansus, spektaklius, parodas, edukacinius užsiėmimus, - Lietuvos ir kitų Europos šalių menininkai dalinsis savo požiūriu apie šiuolaikines vertybes ir nuolat besikeičiančią aplinką. Vizualiųjų menų atstovai, dirbantys kūrybinių dirbtuvių principu, kurs pasirodymus įkūnijančius Rokiškio miesto gyvenimo ritmą ir kultūrą. Seminarų, kūrybinių dirbtuvių ir meistriškumo pamokų metu, bus galima iš arčiau susipažinti su įvairiomis meno formomis ir jų aspektais, kurie daro minimas formas unikaliomis. Festivalio pasirodymų metu, žiūrovai įgytas žinias ir patirtį galės pritaikyti analizuodami ir vertindami įvairius šiuolaikinio meno kūrinius.
ESI PAKVIESTAS!
Rokiškio kultūros centras jau antrą kartą organizuoja tarptautinį šiuolaikinio meno festivalį STARTAS, kuris vyks 2018 m. rugsėjo 7–9 d.
Festivalio metu siekiama pristatyti skirtingas šiuolaikinio meno formas Rokiškio miesto ir rajono žmonėms, pradėti Lietuvos ir užsienio šalių įvairių vizualiųjų menų kūrėjų, šokėjų, performerių ir kitų menininkų bendradarbiavimą, atkreipti visuomenės dėmesį į mažiuosius Lietuvos miestus ir parodyti, kad juose taip pat vyksta įvairūs, skirtingus kultūrinius skonius patenkinantys kultūriniai renginiai.
JUDĖKITE IR KEISKIMĖS!
Rokiškis kuria naują veidą!
Jau liepos mėn. startuojantis tarptautinis šiuolaikinio meno festivalis STARTAS suburs skirtingų sričių menininkus iš įvairių pasaulio kampelių. Judesio ir performanso meno mėgėjus jau liepos mėnesį džiugins šiuolaikinio cirko profesionalai iš Australijos (C.Wood) ir Lietuvos (M.Neverauskaitė). Į šokio performansus ir spektaklius po atviru dangumi jus kvies V. Gneuševa, M. Praniauskaitė ir P. Prievelis. Vizuoliųjų menu mėgėjus kviesime į barą – pub‘ą „Gnomas“ pasiklausti ir išvysti elektroninės ir techno muzikos performansą bei Rokiškio krašto muziejų, aplankyti netradicinę parodą ir savo akimis išgyventi „Moters metamorfozę“ (J. Kiuršinaitė).
Rokiškio kultūros centras, savivaldybės biudžetinės įstaiga, atsakinga už kultūrą Rokiškio mieste ir rajone, skaičiuojanti savo 70-mečio jubiliejų organizuoja tarptautinį šiuolaikinio meno festivalį STARTAS.
Festivalis siekia pristatyti įvairias šiuolaikinio meno formas Rokiškio miesto ir rajono žmonėms, pradėti Lietuvos ir užsienio šalių įvairių vizuolijų menų, šokėjų, performerių ir t.t. menininkų bendradarbiavimą, patraukti visuomenės dėmesį į mažiuosius Lietuvos miestus ir pritraukti naujas kultūrines investicijas Rokiškio krašte. Festivalis yra suskirstytas į dvi dalis:
STARTAS SUMMER (2017 m. liepos 4–8 d.) ir STARTAS FALL (2017 m. rugsėjo 21–23 d.)